[RR] Vår bästa tid är nu

Sigge Star

Aktiv medlem
[RR] Vår bästa tid är nu
Tjenix,

Liten kort hälsning från Rumänien igen.

Våren är här och en helt underbar tid för både cykling och skidåkning. Körde en happyliknande tur idag med polarna. Vi radade upp oss i vanlig anda:
01.JPG

Och man får vara med själv när man byter fotograf
02.JPG

Lite förnedrande är det ju att proffsen (Kör för Giant) redan hunnit hoja 2 timmar innan vi andra dyker upp, men det är absolut inget som märks på attityden. Riktig Happy-anda. lite velande innan det bär av:
03.JPG

Vi hojar runt i lokala skogen i ca 15 graders värme
04.JPG

05.JPG

06.JPG

07.JPG

Men, eller snarare OCH, det är ju inte bara 15 grader i stan utan massor av snö 1,5 timme bort. Så här såg det ut i onsdag när jag tog ledigt och hängde på en polare på lite back country skiing
08.jpg

09.jpg

10.jpg

Och så länken till förra sommaren, eller kommande sommar om man så vill:
11.JPG

12.JPG

Vår bästa tid är nu helt enkelt. Imorgon blir det bergen och snö igen. Denna gången med kidsen som ber: "snälla pappa, kan vi inte åka off piste". big smiley, typ...

Hare finfint och må våren hitta fram till Svedala också!

Sigge

[RR] Vår bästa tid är nu
Fin RR igen! Verkar vara ett fint land. Sitter och förundras över hur lite jag vet om Rumänien. Känns som det enda man nånsin lärt sig genom skolan osv är Bukarest, Donau, Dracula, VM-laget -94, Caucesco och Ursut. Är det bara jag som är så obildad?

[RR] Vår bästa tid är nu
Jag tror du kan vara lugn Hasse#7, jag är nog minst lika obildad som du vad gäller Rumänien. Och, jag misstänker att det gäller många.

Själv upplever jag att det är svårt att riktigt få grepp på geografin utan att faktiskt åka till platsen. Saker fastnar så mycket bättre när först suttit och planerat och tittat på kartor och sen själv fått se hur det ser ut.

Härliga bilder för övrigt. Fortsätt gärna posta RR:er. Om inte annat kanske du kan öka på bildningen kring Rumäniens natur lite. ;-)

[RR] Vår bästa tid är nu
Det var en grej till jag ville säga. Är det inte fantastiskt vad lätt och bra det går att träffa nya människor och trivas om man samlas runt nånting positivt och "oladdat" där alla är lika. Sen spelar det ingen roll om det är cyklar eller f*tb*ll, eller ANNAT det blir vad de samlade bestämmer sig för att göra av möjligheten.

Ser fram emot nästa Rumänienlektion.

[RR] Vår bästa tid är nu
En bild med vattenpölar,det är vårkänsla det!Fast hårdfrusna surhål och fasta stigar är inte fy skam det heller.Bävar för den perioden då tjälen går,då kanske man skulle passa på att få en liten vårförkylning.Hoppas du kan hänga på någon runda till sommaren./ P O

[RR] Vår bästa tid är nu
Angående Rumänien och vad man ska kunna o inte håller jag låg profil. Som Göran nämner lär man sig efter hand när man själv e på plats. Det finns fantastiskt mycket att uppleva, förstå och lära sig och det är väl det som är charmen, att allt är så mycket mer nyanserat än vad det kan bli på håll. Jag har haft glädjen att resa i många länder som folk bara pratar dåligt om hemma o i alla dessa länder har jag även hittat helsköna människor, ställen eller vad det nu är. Rumänien är lätt att gilla: gästvänligt, naturen, vinerna, möjligheterna, latinskt språk osv. Passa på å prova om ni kan!

/sigge

Tillbaka
Topp