[RR][Video] Oxsjön-Sisjön Göteborg

Kristoffer R

Aktiv medlem
Häromdagen körde jag en liten tur i och tog med kameran för att filma lite.

Givetvis hade jag tappat bort både stativ och hjälmfäste så det blev lite improviserat och snett. Men tejp och små pinnar kan också skapa kamerahållare.

Det var bra före generellt, dvs stigarna är/var fria från surhål.

Bara ett svagt duggregn mitt i rundan gjorde alla klippor och rötter dödshala och blötte ned kameralinsen :)

Med Strava går det lätt att hitta stigarna: https://www.strava.com/activities/434286880

Är någon sugen på guidning i området (vardag förmiddag) vore det kul. Mitt tempo är lågt för jag är 1/ svag och 2/ gillar att cykla sakta. :)

Musiken, eller om man vill, "soundtracket" har jag gjort själv på gitarr och i GarageBand.

Mycket nöje! :)

O-inbäddad länk:

Senast ändrad:
Fin video och terräng.

Jag bor i Flabäck på andra sidan reservatet och stortrivs i skogarna runt Oxsjön-Sisjön. Är ledig just nu, bara resten av denna och hela nästa vecka pga jobb byte, och hänger gärna på på en förmiddagstur. Gärna ute i dagsljuset men nackdel att alla andra jobbar.

Jag kan ta mig dit med bil, har startat t ex från parkeringen vid Oxsjön, men andra ställen i reservatet fungerar också bra!

Hör av dig om du cyklar t ex denna vecka
/Sara

Hej! Jag hänger också gärna på någon dag om jag har tid, annars brukar jag gilla cykla på söndagar. Bor i Kungsbacka så antingen att jag kan cykla genom reservatet upp, eller så kan man mötas någonstans eventuellt kan jag ta mig upp med bil :)
Börjat cykla i somras så rätt ny inom detta. Men stortrivs i Sandsjöbacka, har mest cykla i södra delen närmast Kungsbacka.

Jag tänkte om inget ställer till det för mig köra i området igen imorgon förmiddag. Det skall bli kallt men uppehåll.

Runt 1030-ish tror jag att jag kommer iväg. Tid runt 2h kanske. Tempot blir Easy-Easy då jag behöver stanna ibland. Stigarnas svårighetsgrad är vad de är.

Det är alltid nära till villagator eller grusade leder i hela området så lätt att ansluta eller avvika om man vill.

Hänger gärna på framöver om ni planerar någon helg. Kan mötas upp både vid sisjöns parkeringar alt.oxsjöns parkering..

Nu sitter jag hemma och kroppen känns sådär skön som den gör efter en bra skogscykeltur.

Det blev en tur idag med Shannon och Thargoid. De två tilltänkta timmarna blev närmare tre när det var klart. Svårt att sluta när det är kul... Tack för sällskapet! :)

Rutten som jag körde är på www.strava.com/activities/435971126. Vi hade lite olika start- & slutpunkter därav "jag" och inte vi, men själva rundan började från parkeringen. :)

Actionbild:
image.jpeg

En får tacka så gott för guidningen och sällskapet! Fanns ju faktiskt fler stigar i området än vad jag kunde minnas och inte så lerigt som på Torrekullaleden (som ju oftast är motsatsen till torr).
Perfekt början på dagen med en avslappnande skogstur!

Kunde inte idag då jag hade skola!
Tror du/ni att det blir något i helgen? Ska vara kallt men någon är kanske sugen ändå.

Tack för en fin tur på torra flowiga stigar (som man ser på bilden) och bra guidning!

Tackar för bilden, jag också hann knäppa några actionbilder:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Senast ändrad:
Hej! Cyklar en kort 1,5 timmars sväng i Sandsjöbacka reservatet i Kållered idag. Startar 14.30 från reservatsparkeringen i slutet av grusvägen som börjar i slutet av Labackavägen.
Hoppas stigarna har töats i solen då!

Tillbaka
Topp