[RR] Voltaren DH Cup 2007 Deltävling 4

Fässberg

Aktiv medlem
Här kommer den efterlängtade ride report:en från deltävling nummer fyra i:

Voltaren Dh Cup 2007
Invitational Get-together

Ännu en gång hade Team Voltaren äran att bjuda in Götlaborgs-eliten till en downhill batalj sällan tidigare skådad i vårat avlånga land.
Som vanligt var det en härlig blandning av så väl cyklister som cyklar. DH, Dirt, Street, FR och AM åk trängdes på starlinjen.
Den internationella floran var inte lika stor denna tävling dock då tyskland bidrag var tvungen att dra sig ur i sista stund återstod bara Finland som internationell deltagare.
Spänningen låg lika tung som värmen då tävlingsledningen drog ”reglerna” för dagens tävling. Två tävlingar i tävlingen var dagens koncept. En vinnare för snabbast tid av två åk samt en vinnare för sammanlagt snabbast tid på två åk.
Dagens bana var inget för den fege. Stenkistor, branta klippor, tighta träd och givetvis ett sluthopp var bara några ingredienser.

Delar av Team Voltaren i tidig morgonstund....

"No money, No ride" tillämpades under denna tävling..Tävlingsledningen var stentuff

Cyklar riggas

Som vanligt så grillades det korv i långa banor...

Korv-häng

Målfållan

Dagens målgång stog Manji för.. se och njut..

Efter dessa bilder vill jag dock göra er uppmärksamma på följande, Manji lät sig inte tryckas ner av denna något udda målgång utan vässade tänderna till nästa åk och presterade dagens snabbaste tid på hardtail som för övrigt räckte till en fjärde plats! Helt klar dagens prestation tycker jag!

Dagens vurpa-kung var annars Morfum. Han var som vanligt taggad så adrennalinet formligen sprutade ur öronen på honom. Han kastade han sig formligen handlöst utför berget. Dessvärre orsakade en vurpa i andra åket en något värre stukning av ena foten.

Fast lika glad var morfum för det..nästan i alla fall..

Självklart var det inte bara vurpor och ond bråd stukning som stod på dagordningen...
Flygtid loggades......

Ola provar vingarna

Dagens längsta stod onekligen Vince för

Simon

En super-banan

PTV

Brant, smalt och torrt..

VInce dundrar förbi

Sa jag att det var smalt??

Stenkistan, ett ständigt återkommande hinder på Team Voltarens banor

Vill du se mer bilder, eller kanske är nyfiken på tävlings resultaten som läses upp på denna bild??

Pröva då denna länken...
http://www.freewebs.com/dhcup2007/

Och avslutningsvis vill vi i Team Voltaren tacka alla deltagare för ännu en grum tillställning, utan er blir det ingen tävling!

Senast redigerad av en moderator:
Haha, verkligen mysigt att ni fick med min eleganta målgång. Skulle dock vilja sett Morfums dylika, då vi hade en intern tävling på "snyggast målgång" :-)

Härlig RR för övrigt och vill tacka för väl genomförd tävling!
Detta gav garranterat mersmak!

Mvh

-M-

nolltid: jora, vi Götlaborgare bangar inte lite dh race och korvgrillning.... :)

Senast redigerad av en moderator:
Måste varit så otroligt kul! Jag lär komma och kika nästa tävling (sen lockar väl Plumses korvar ganska mycket också).

För att vara lite petik var det inte mina korvar. De fanns där genom den högt ärade tävlingsledningens försorg och omtanke. Jag förbättrade dem bara lite genom att elda under dem.

gah! Grumt var det. Nästan som ond bråd död hela vägen ner.. Känns som jag skrämde slag på en stackars familj som stod och försiktigt kollade o jag lyckar lägga 3 (tror ja) krascher i rad (!!!) i deras synfält. Om jag var taggad? njeee... inte alls. Sluthoppet var dock lika kul som jag trodde.. Det var bara till att ta fart o flyga o sen var det "bara" att landa me.. men det gick juh bra. Sur vurpa på slutet bara, foten mår fortfarande knas men surast är nog jag som får sitta still o inte kan hojja.. Det ända hoppandet blir på kryckor.. Det är faktiskt inte alls lika kul men det får man väl betala ibland antar jag.. Korv o Öl var gott samt isen på vristen med. Kanske ska börja ha med egen förbandslåda i en magsäck förresten =)

Tack krille o alla som hjälpte mig efteråt iaf. Ni e grymma allihop, jag hade gjort om det direkt om jag kunnat =)

Peace: Morfum aka buttermuttern.

Tillbaka
Topp