[RR] YippieeeeYahiaaaaaheoooooo!!

heffaklump

Ny medlem
Fy fan va roligt det är att cykla ibland (titeln ska föreställa mitt lyckoskrik). Jag cyklade 3 av 4 sträckor på svarta spåret rund Gömmaren nyss, på min nya begagnade Cannondale. Det var soligt å fint, frost på marken och lite blött här och var. Några rötter hade frost på sig, som börjat smälta.. tror det är skogen svar på glidmedel, fan va halt !

Och vilken cykel. Jag är kär. Det var en Cannondale f4000 sl Optimo team replica (2005) jag köpte. Den är så snabb! Synd bara att jag är tung och seg :P Men det var så roligt att cykla på den jämfört med mina tidigare cyklar. Man känner verkligen kvaliten, speciellt på hjulen (mavic crossmax sl). Jag trodde att det var lite av en skröna att man skulle känna sån skillnad men det gör man! Leftydämparen känns mycket "smutt" och följsam jämfört med mina gamla Manitu black super och Manitou r7. Kärlek mellan man och maskin.

Så, nu har jag svamlat klart, lyckoruset börjar sina ur hjärnan och det är dags att tvätta cykeln. "Feel free to" skriva era lyckotjut om ni varit ute på någon underbar tur på senaste tiden. Låt annars detta stycke text vara en påminnelse om den underbara känslan man kan få av cykelsporten.

Peace out
/Heffaklump

Vad är det här för ny trend med RR utan bilder? Är det acceptabelt? Sol och frost kräver enligt min ringa mening bilder.

heffaklump skrev:
-------------------------------------------------------
> Fy fan va roligt det är att cykla ibland (titeln
> ska föreställa mitt lyckoskrik).

Man får faktiskt inte skrika i rubriken, eller hur var det nu?

Jag skriker inte i rubriken, det är ett citat av mitt skrik =) (host, säger vi eller nått sånt)

Och Yeti, jag skäms över att det inte blev några bilder. Min mobil var kaputt och glömt laddaren hos mina föräldrar. Jag ska bättre mig, nästa gång får de bli bilder.

/Heffaklump

jerkan skrev:
> Hur långt är svarta spåret?
> Bor numera söder om stan och letar nya spår.
> Finns den på Stigoteket?

Med svarta antar jag svart/vita som är 15km. Vet inte om den finns på stigoteket, men hitta bara till spårcentralen vid slutet av tjädervägen vid grusplanen så är du hemma. Utefter spåret är det rätt flitigt markerat.

/M

Ja, jag menar nog svart vita. 1.5 mil är det allt som allt. Och den är som nämnt bra markerad om du hittar starten. Roligt och (enligt mig iaf) tekniskt spår.

Knä-ola, om ditt förnamn börjar på M och ditt efternamn slutar på R så är chansen ohyggligt stor att det är din. Talar i gåtor för att behålla eder anynomitet =) Och om det är din så måste jag säga att jag är mycket nöjd och cykeln har hittat en ny kärleksfull ägare som kommer att ta väl hand om den.

/Heffaklump

Kan bara instämma med heffaklump, Gömmarn är min backyard, den har allt men i komprimerad form.
Love It! Även om jag inte hunnit med så många rundor som jag önskat (till förmån för HellasRide'sen).

Och nu när hösterusket börja få övertag är ju allt så där härligt snorhalt o geggigt...
Myspys helt enkelt...

Men jag vill bara komma med ett litet tips, för även om Gömmarn är super så kan den av vissa anses lite väl stökig och då kan man med fördel ta sig till Visättra-skogen istället (Flemmingsbergs Pendeltågstation), som erbjuder lite snällare stig.

http://www.endomondo.com/workouts/l9OSFjwLE5A

// Larsa

Fråga larsaw finns det någon markering att följa på Visättra spåret?
har provat att köra några rundor i den skogen under hösten men inte den som du visade ser kul ut.

Mvh
Christer

cohgren skrev:
> Fråga larsaw finns det någon markering att
> följa på Visättra spåret?
> har provat att köra några rundor i den skogen
> under hösten men inte den som du visade ser kul
> ut.
>
> Mvh
> Christer

Hej Cohgren!

Här har du en bättre karta:
http://www.natur.huddinge.se/kartor/flempan/flemkart.gif
samma fast med "mitt" spår uppmärkt i blått:
http://picasaweb.google.com/lh/photo/ZcIPZ_ZfppMGhjkvVelDXg?feat=directlink
http://lh5.ggpht.com/_Y03WBzzn6-Q/S-_kqsVHV6I/AAAAAAAAAQQ/AZMVJZFfGos/s144/Visättra.JPG

Annars kan du alltid PM'a mig så kan du få en guide'ad visning...

// Larsa :D

Yeti skrev:
> Vad är det här för ny trend med RR utan bilder?
> Är det acceptabelt? Sol och frost kräver enligt
> min ringa mening bilder.

+1

Tillbaka
Topp