RS Reverb Stealth som fastnar och går trögt

barton

Ny medlem
Var ute och plågade mig själv i värmen idag, och strax innan en utförslöpa så tryckte jag ner sadeln en bit, när jag sen kom ut på planare mark ville sadeln inte komma upp.

Jag vart tvungen att få någon att hålla i cykeln (och knappen) samtidigt som jag drog upp den med båda händerna. Den går att rubba, men har ett slags "mekaniskt" motstånd och vill som sagt inte fjädra upp själv.

Något som låter bekant?

Jag har fortfarande garanti, men den är köpt med en Radon, så dom kommer antagligen vilja ha tillbaka den till Tyskland, och det vore skönt att slippa om det bara är en justeringsfråga (känns dock inte som det).

Nej, inte bleedat. Det har fungerat alldeles utmärkt sen jag köpte den i april, tycker att det kanske borde ha märkts nånting innan. Men visst kan det vara något att pröva, men då behövs väl en, för Reverb, avsedd olja?

Prova att släppa på sadelstolpsklämman. På min är den väldigt känslig och beter sig precis som du beskriver om jag drar åt den för hårt.

Haha undra hur lång tid tar för mig då innan jag får det. Har fullt upp med att få ihop delar till en ny cykel och kan bara tänka mig hur lång tid det kommer ta att meka ihop den för mig. Och den skall vara klar till den 10 aug är det meningen...

Släppte på klämman, ingen direkt skillnad. Det är alltså inte så att jag behöver bruka våld för att den ska komma upp igen, men den behöver hjälp.

Kollade lufttrycket, och det låg på strax över 200 psi, fyllde upp till 250, blev något bättre, men inte bra.

Såg att jag tydligen fick med ett bleed kit, så nästa steg blir väl det, återkommer.

Bleedat ur systemet nu, och det var myyyycket luft i det, blev dock ingen skillnad utan den går lika trögt. Kan ju vara någon packbox som gått sönder kanske, som bromsar upp och släpper in luft.

Vi får se vad B-D säger. Det tråkiga i kråksången är att jag egentligen aldrig använder den, men likförbannat så ska den ju funka för det.

Tillbaka
Topp