Rudans MTB-spår

RB75

Ny medlem
Rudans MTB-spår
Tänkte höra om någon med lite större erfarenhet av MTB-spåret vid Rudan kan räta ut ett frågetecken jag har. Vid spårtavlan står det att spåret skall var 10 km och uppmärkt med orange markering. Jag har kört spåret vid två tillfällen, följt markeringarna, och fått sträckan till nästan 15 km. Jag använder cykeldator som är rätt inställd och kontrollerad på ett par olika sätt. Jag har också bara följt spårets markeringar och inte råkat hamna på Sörmlandsleden.

Frågan är om jag har följt rätt spår. Rätt långt in på spåret finns bla ett flertal blöta partier där man har gjort spänger eller om det heter spångar. Har jag kört fel eller är spåret fel uppmätt. Kanske någon här som har kört det med GPS. Annars är ju spåret kul med en bra blandning av varierande stig och lite backar.

Rudans MTB-spår
Jag brukar kolla bilderna från turerna och det ser lockande ut. Tyvärr är jag nästan aldrig hemma då ni kör, pga jobb. Får se om jag kan komma loss någon gång, vore kul.

Rudans MTB-spår
Du har helt rätt spåret är ca 15 km, en förkortad variant är på 8 km då viker man inte av in på svart/vita slingan men någon 10 km har jag inte hittat heller!

Tillbaka
Topp