Rudy Project

joaan

Ny medlem
Rudy Project
Har kollat runt lite efter brillor från Rudy Project och även om jag hittar en handfull butiker som har dem så hittar jag ingen där jag kan köpa de mer fläskiga glasen. Säljs inte annat än smoke och laser-glasen i Europa? Är det nån här som vet en butik som inte bara säljer baspaketen utan även polariserande glas och ImpactX-glas?

Rudy Project
kolla på<http://www.parker-international.co.uk/ProductsList/mcs/CategoryID/23/GroupID/2/CatName/Sunglasses/v/47a5c751-fe4b-4ef5-ae3f-33084c343687<<<<<<<<<<>om det finnsdom du är ute efter.

Rudy Project
fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> Sportoptik på Lidingö har bra sortiment av Rudy
> Project glasögon och linser.
> http://www.sportoptik.se/

Precis. Och om inte annat så kan de beställahem sådant de inte har i lager. Butiken har dock flyttat till Kungsgatan.

Rudy Project
Cykelcity (och kanske Sportoptik med) verkar vara bundna till de paket med enklare linser som finns. Men Parker verkar ju ha rubbet! Tackar! :)

Rudy Project
Jag mejlade dem (Cykelcity) igår och fick då svaret att de är bundna till de linser som visas på hemsidan, d.v.s. transparent, gul och några laserlinser = inget av det rudy kallar speciallinser. De kunde bara göra större beställningar från Rudy tydligen (vilket de gör 1-2 ggr per år) och har ännu inte fått svar på om de kunde lägga till beställningar på speciallinser vid något av de tillfällena. Hur som helst beställde jag ett par Rydon från Parker igårkväll.

Rudy Project
CC har fått upp en hel drös med extra linser på hemsidan till Rudy.
Någon som har provat ImpactX linserna eller Shimano Galaxy ?

/Magnus

Rudy Project
Har ett par Rudy med ImpactX. Helt överlägset de bästa brillor som jag har använt! Väger så lite att de inte ens känns på nosen. De är ju också fotokromatiska, så det blir perfekta både till kvällsrundan (i skymningen) och i fullt solsken.

Mycket rekommenderade!

Rudy Project
Låter bra, vilken av ImpactX linserna har du? Det verkar finns 3 modeller, en grå (16-40% ljusinsläpp), en röd (20-50% ljusinsläpp) och en grå med fast 16%.
Hade tänkt köpa den med 20-50, borde vara mest allround.

/Magnus

Rudy Project
Jag är själv intresserad av just Rudy Projects snygga brillor, men jag behöver ha slipade linser. Någon som vet vart man vänder för att få dom slipade?

Rudy Project
Ang. priser på Rydy P. så är faktiskt Cykelcity bäst....Ekynox kostar där 710 om jag minns rätt och på Parker kostar de ca 880 SEK - och då är inte frakten inräknad. Mitt tips: Rudy P köps nog bäst på CykelCity.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp