Visst Micke, jag måste faktiskt säga att så ond var jag inte mot alla som använde för mycket av utrymmet, men nog blir man riktigt irriterad då man en gång saktat in för ett par i medelåldern och artigt sagt: Ursäkta! Detta är en cykelbana, var vänliga och håll er på er sida. Reaktionen var som att prata till en vägg med följden av att man blev tvungen att köra ut på vägen och upp igen på trottoaren. Man forstätter på motionsrundan och bestämmer sig för att ta ett varv till, rätt som det är så kommer man ikapp dessa personer igen och tänker "den här gången är det ni som flyttar på er" och så bromsar man kraftigt med högt skrikande bromsar kanske fem meter ifrån dem. Självklart hoppar de åt sidan.
Jag är mycket trevlig till alla personer som är ute och går och ber alltid trevligt att de ska flytta på sig. Oftast gör de så. Annars får man någon otrevlig kommentar. De få gångerna man träffar på de arga personerna en gång till är man inte lika schysst, undrar om ens du skulle vara det Micke...
Jag är absolut för att alla cyklister och gående ska vara trevliga mot varandra, dock är det samma problem som med nollvisionen i trafiken: det kommer aldrig att ske.
Jag vill bara påpeka att jag inte fräser och skrämmer alla gående som "stör" mig, bara några få gånger. Dock tänker jag inte sluta med det, de som är nonchalanta mot mig när jag är trevlig kommer inte få en till chans om jag träffar dem igen. Micke, du får gärna tycka att det är fel, men du kommer inte ändra mig.