Rutt från Södertälje till Dalarö

Teun

Medlem
På lördag morgon ska jag ta färjan från Dalarö. Jag skulle vilja cykla dit från Södertälje men har ingen aning om vilken väg som är bäst? Jag vill gärna undvika 225:an och 257:an mellan Rosenhill och Pålamalmsvägen. Jag tar hellre en omväg än att riskera livet. Att ta pendeln och börja i tex Tullinge är helt ok.
Några förslag?

Om du tycker 225:an och 257:an är illa så tror jag det kan bli riktigt tufft på 227:an bort till Dalarö. ;-)

Väg 227 undviker jag att cykla, till stor del p.g.a. att den är smal. Har åkt buss några gånger där och sett cyklister och det har inte sett speciellt lockande ut. Har inte koll på hur grusvägarna som går norr om 227:an är vad gäller racercykling (vilket jag antar är vad du tänker dig). Om det finns någon som funkar hjälpligt skulle jag satsa på det.

Kan bara hålla med om att 227an är ganska otrevlig att cykla på - det går, men det är inte skoj.

Har du cykel som överlever grus går det köra över lida.

Aj då, tack för infon. Att 227:an skulle innebära problem hade jag inte tänkt på. Då verkar det kört tyvärr....

Som sagt, det finns grusvägar norr om 227:an. Jag har dock ingen aning om skicket på dem. Har man lite tur kan de vara cyklingsbara även med racer.

Och, sen går det ju garanterat att cykla där om man behöver även om det inte är jättekul.

Det är i mitt tycke crossnivå på grusvägarna norr om 227. Men ta sig in - köra över tyresta by och trilla ut kring sandemar borde ju gå. Nu är det ett tag sedan jag körde där, men med lite vilja så.

Bilagor

• Capture+_2017-08-31-21-09-25.png
    Capture+_2017-08-31-21-09-25.png
    364.1 KB · Besök: 22
En bild från en av grusvägarna för några veckor sen . Men har för mig att det var en sv dom finare och det fanns dom som var "värre"...

20170724_133910.jpg

Tillbaka
Topp