Ryggsäck Evoc

anber

Medlem
Ryggsäck Evoc
Ska köpa en rygga. Men kan ej bestämma mig. Nån som har Evoc fr enduro 16L eller Evoc fr lite 10L som kan dela med sig lite info om väskorna. Behöver få i en vindjacka, pump, punka grejer, och ev lite fika ibland. Vill inte ha en klump på ryggen.

Ryggsäck Evoc
Jag har 16l (som är 15 l i storlek). Den är jättebra och sitter bättre jämfört med min tidigare Osprey raptor som jag tror skulle vara mindre. Jag tror inte du vill ha den mindre, 16 l är lagom för den packningen.

Ryggsäck Evoc
Jag har 16L och den funkar bra när man ska långt, länge och mycket men är grumt overkill på en tretimmars sommar/hösttur när man bara behöver några liter vatten, lite verktyg, ev. en macka eller vindjacka.

När jag guidar kör jag 16l, då har förutom de vanliga slangpumpmultiverktygosv alltid
vindjacka
dämparpump
minst en extraslang utöver den vanliga extraslangen
leatherman
välmatad första förband
växelwire och diverse andra lagningspryttlar man oftast inte har

Trots detta rymmer jag en välfylld baguette, en jäkla massa nötter man kan trycka i halvbonkade gäster, banan och knäskydd med plats över. 16l är mao rätt mycket om man inte börjar lasta dunjackor och sånt, då är det helt plötsligt ganska lite.

Ryggsäck Evoc
theBrand skrev:
-------------------------------------------------------
> marran skrev:
> --------------------------------------------------
> ----
> > När jag guidar...
>
> Hur nöjd var du när du skrev det där då?
> :)

Ganska, ska erkännas. Fast jag tyckte det var relevant i sammanhanget, det är ändå lite skillnad på att ha med sig en massa folk man dels inte vet vad de brukar ha, och dels i princip betalt för att man ska lösa allehanda problem som kan uppstå. Då får man ha med sig en hel del mer skrot än om man är ute en sväng med ett mer sammansvetsat gäng

Ryggsäck Evoc
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> theBrand skrev:
> -----
> > marran skrev:
> >
>
> > ----
> > > När jag guidar...
> >
> > Hur nöjd var du när du skrev det där då?
> > :)
>
> Ganska, ska erkännas. Fast jag tyckte det var
> relevant i sammanhanget, det är ändå lite
> skillnad på att ha med sig en massa folk man dels
> inte vet vad de brukar ha, och dels i princip
> betalt för att man ska lösa allehanda problem
> som kan uppstå. Då får man ha med sig en hel
> del mer skrot än om man är ute en sväng med ett
> mer sammansvetsat gäng

Givetvis, menade det inte som kritik, ville mest påpeka att jag är fruktansvärt avundsjuk :)

Tillbaka
Topp