Ryggsäck för cykelbud

squarepusher

Aktiv medlem
Ryggsäck för cykelbud
Hej,

jag har upptäckt att min camelbak hawg är lite för liten när jag ska ut med familjen och cykla på helgerna och behöver således en större ryggsäck.

Jag har sett att vissa cykelbud har ställbara, vattentäta, rymliga och i mitt tycke snygga väskor.

jag har hittan en på ortliebs http://www.ortlieb.com/_prod.php?lang=en&produkt=kuriertasche hemsida men jag vet inte riktigt vad jag ska räkna att den kostar eller var jag kan få tag på en...

finns det andra liknade väskor som är prisvärda iom att det endå är en ganska enkel konstruktion...

Ryggsäck för cykelbud
Hör med Peter, Lågflyga här på happy, han har budat en betydande del i GBG, har starkt för mig att vi hade både Vaude och Ortlieb när jag körde med honom..

Ryggsäck för cykelbud
Sernevi skrev:
-------------------------------------------------------
> Hör med Peter, Lågflyga här på happy, han har
> budat en betydande del i GBG, har starkt för mig
> att vi hade både Vaude och Ortlieb när jag
> körde med honom..

finns dom att klämma och känna på någonstans i sthlm eller gbg?

Ryggsäck för cykelbud
squarepusher skrev:

>
> finns dom att klämma och känna på någonstans i
> sthlm eller gbg?

Hm det däremot vet jag inget om, men har de inte i alla fall Vaude-väskor på Cykelspec på mölndalsvägen? Vet i och för sig inte om de har ryggsäckar där, men jag vet att de har deras packväskor.. Och jag har för mig att jag har sett några väskor inne på Sportson, vasagatan, och kanske på backaplan, men jag är itne säker..

Ryggsäck för cykelbud
squarepusher skrev:
> Sernevi skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hör med Peter, Lågflyga här på happy, han
> har
> > budat en betydande del i GBG, har starkt för
> mig
> > att vi hade både Vaude och Ortlieb när jag
> > körde med honom..
>
>
> finns dom att klämma och känna på någonstans i
> sthlm eller gbg?

Vet inte om de finns i butik i stockholm men jag budar med en ortlieb, väldigt bra väska om man ska packa mkt och inte bryr sig om att det blir lite huller om buller i väskan..
Den e faktiskt väldigt lätt, vattentät, hyfsat stor och sitter bekvämt. Tyvärr bara ett stort fack med ett mindre som plug in, på detta sitter även lite små fack för pennor, anteckningsblock och nyckelförvaring lr dylikt. Ska iofs sägas att min e säkert 6 år lr mer så den kan ju se lite annorlunda ut inuti idag.

Ryggsäck för cykelbud
Annars finns Gourdon 20, 25, 30 liter
gourdon-head.jpg

http://www.alpkit.com/gourdon/

Billigare än ortlieb och mycket bra/prisvärda - har både en 25 och en 30 liters.

Ryggsäck för cykelbud
Ortlieb ryggorna finns på kanotcentrum på skeppsbron i Göteborg, har för mig att de gick på 1900 för ett par år sedan. Vaudes ryggor går att köpa på Cykelcity för runt 1100. Jag har kört med båda och var faktiskt mer nöjd med den billigare vauden.
Fördelen med ortlieben är väl att nästan alla delar går att köpa löst om något går sönder.

Ryggsäck för cykelbud
squarepusher skrev:
> Många fina tips... man tackar! var köpre du din alpkit?

Beställde från hemsan. Billig frakt dessutom.

Tex en Gourdon 25 hamnar på
Subtotal: £ 17.50
Shipping: £ 4.74
VAT (products): £ 2.61
VAT (shipping): £ 0.83
Order total: £ 23.07

dvs 280SEK inkl frakt.

Ryggsäck för cykelbud
Jag har bra väskor att sälja. 1st bag heter dom. Tanken är att mer info ska komma på en hemsida snart.
drybag.se

Det finns budväskor, enkla och mer avancerade ryggsäckar, vanliga säckar och bagar 15-90l. Alla är vattentäta och ligger mellan 240 och 565:- Jag tyckte dom som fanns var alldeles för dyra så jag tog hem några 1st bag till mig själv och gillade dom så jag tänkte börja sälja i liten skala. Just nu har jag några att klämma på i Göteborg.

Lägg ett privat meddelande om ni är intresserade så får ni mer info.

Känns detta som för mycket reklam, säg till så tar bort inlägget.

Tillbaka
Topp