[Rykte] Cyclecomponents förbättrar sig markant??

I onsdags körde jag slut på bromklossarna till mina Juicybromsar i Göteborgsleran.
Väl medveten om att helgens långtur var i farozonen la jag en beställning till CyCo klockan 21 i onsdags kväll. I fredags damp bromsklossarna ner i min brevlåda.
Den leveranstiden går inte att klaga på.

Beställde en sista del innan montering av "Projektet". Dura-Ace bakväxel (Leveranstid 4-9 dagar) och samtidigt när jag ändå var igång två innerslangar (Leveranstid 4-9 dagar om jag minns rätt). Nu har det gått 11 vardagar utan att grejorna är skickade så jag kollade upp lagerstatusen igen och det visade sig att slangarna nu inte finns i lager och håller upp beställningen av bakväxeln.

Som kund tycker man ju att de borde skicka ett mail om lagerstatusen på en beställning ändras efter beställning så att kunden kan få de andra grejorna han/hon beställt utan att behöva vänta.

Eftersom dom redan tagit betalt känns det inte som min uppgift att hålla reda på deras lagerstatus. Dessutom står det i deras FAQ att de skall meddela vid förseningar.

Mina varor har inte kommit på utlovad tid?

Svar:
De leveranstider som anges i butiken är våra normala leveranstider. I den e-postbekräftelse du fick vid beställningen står beräknad leveransdag (när paketet lämnar oss) angiven.
Ibland kan dock leveranstiden bli längre (t.ex. pga att en artikel är slut hos vår leverantör). Vi meddelar dig alltid via e-post om den beräknade leveranstiden, samt om något oförutsett inträffar som försenar din leverans.

Senast redigerad av en moderator:
skicka en fråga, du får svar inom ett par timmar, de brukar kunna komma med en bra lösning, jag tycker de har blivit riktigt bra. Snart den enda butiken man köper av i Sverige.

Kul att dom har blivit bättre.. Inte för att jag kommer börja handla där men det är iaf kul med bra och snabba leveranser till dom som gör beställningar.

Kan meddela att min order blev skickad några timmar efter mitt inlägg. Det förlåter naturligtvis det mesta. Har ett flertal gånger beställt grejor till "Projektet" och det var första gången det gick över den beräknade tiden.

Jag tycker absolut Cyclecomponets har höjts sig avsevärt, bra leveranstider för det mesta och de är snabba att svara på frågor!

Tillbaka
Topp