Tråden startades som ett skämt om en överspecad hoj, dom flesta med lite koll på vad Quarq wattmätare, LW 2013, red o FSA prylar kostar förstår säkert att det är omöjligt att få denna spec för 20k... och att dessa fabrikat skulle sponsra motionärer när dom inte ens sponsorer en svenska elitcyklist är en utopi.
Detta är min privat toköverspecade hoj, dom flesta andra i laget har nöjt sig med att byta hjul och lite andra småsaker.
Rynkeby består av alla olika sorters människor, till Helsingborgslaget var det ca 150 pers som sökte och laget på drygt 40 pers togs ut efter vad man trodde tillförde mest, vissa är grymma på att jaga in sponsorer medan andra är bättre på att arrangera tex föreläsningar och vissa har uppdrag att hålla träning osv. Det ingår även ett serviceteam med mekaniker, kock, MC-föråkare osv
Vi tränar 3 dagar i veckan inför Paris och har gjort det sedan oktober. förra veckan körde vi 28mil på dessa 3 dagar med ett snitt runt 30km/h så dom som är uttagna i laget har en hyfsad grundkondition även om bara ca hälften har cyklat tidigare så har nog alla en idrottbakgrund med en hel del träning i bagaget. Vi ska cykla till Paris på 7 dagar och kommer köra första o sista dagen ca 10mil och där i mellan 5 dagar med 20-25mil om dagen, vissa dagar blir över 2500 höjdmeter.
Jag brukar leda ett extra träningspass varje vecka så för min del innebär det ofta 4st cykelpass i veckan där dom innehåller en del intervall o liknande och är man van att köra på div teamcykar från dom senaste åren är det för mig naturligt att man även denna säsong vill köra på något likvärdigt, därav specen.
Med detta sagt hoppas jag skapa förståelse för att Rynkeby inte är söndagscykling med kaffekorg men ändå inte snabbare än att vem som helst med vilja ska kunna följa med.