Sadel för bred ändalykta?

glitch

Aktiv medlem
Det har ju snackats en del om sadlar i olika trådar men jag kan inte minnas att ha läst något om bredröfvade cyklister? Alltså jag var på cykelvaruhuset idag och provsatte en sån där Specializedgelkudde och kunde snabbt konstatera att jag precis som jag hade misstänkt borde ha en ganska så bred sadel för att mina sittben ska hamna rätt. Enlig Spesh egna skulle jag alltså ha den bredaste 150mm eller vad den nu var. Tyvärr hade inte cykelvaruhuset några sådana hemma annat än tjejsadlarna utan det var enbart 130 och 143 bredderna :/

Så nu till frågan, ni som likt mig är formade som avelshonor i sittregionen, avslöja era bästa sadeltips?

sit_down_15661_3a.jpg

Atlas skrev:
-------------------------------------------------------
> Om du sitter på en kartong hur brett mellan
> avtrycken blir det?

Det blev drygt 150mm mellan avtrycken på Specialized's gelkudde man ska sitta på.

Kan de inte bara beställa hem en Specialized-sadel med rätt bredd så slipper du välja något annat märke.

Kör själv med en 143 mm Spec-sadel som jag är nöjd med. Lätt är den också - under 170 g.

Har haft stora problem jag också med att hitta en tillräckligt bred sadel, till slut så köpte jag en damsadel, Selle Italia Lady Gel Flow (160mm) och ett par cykelbyxor med en bred "blöja" märke Cytech (endurance HP) http://www.elasticinterface.com/ . Funkar till 100% för mig, inga känningar alls längre vare sig jag cyklar 10mil eller 30mil.

SMP har en sadel som som heter PLUS (159mm)som visst skall vara bekväm också, har tyvärr ej provat denna.

/RunaR

Jag har Specialized Avatar 155 på både racern och MTBn och tycker dom är svinbra, lätta och inte för mjuka, så köp en av föregående talare tycker jag. Jag vet inte om det går att få tag på bredare sadlar än 155mm, i alla fall inte om dom inte ska bli stora som katten (sånna där man har på cruiser hojjar).

/P

Tillbaka
Topp