sadelmonterade flaskställ

gandhi

Aktiv medlem
Jag vet. Det är inte snyggt med sadelmonterade flaskställ, men med endast ett flaskställ på ramen så måste jag hitta en lösning på vätskeintaget varma och långa turer.

Har snubblat över XLAB:s systemlösningar. Integrerade flaskställ och sadelväskor för tempo och triathlon. Är det någon som testat? De verkar rätt funkis.

Mini kit: http://xlab-usa.com/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=208

Turbo: http://xlab-usa.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2&Itemid=205

All in one: http://xlab-usa.com/index.php?option=com_content&view=article&id=13&Itemid=231

Super: http://xlab-usa.com/index.php?option=com_content&view=article&id=11&Itemid=209

/K

Vore inte en zefal gizmo bästa/snyggaste lösningen för ett flaskställ till på hojen?
AAAABBBCCCCDDDEFGHIJKLMNOPQRSTUVW.jpg ht=291

Jag har en från dem i kolfiber med plats för 2-3 flaskställ som jag köpte för att klara VR non stop. Det har funkat fint, på de stolpar/sadlar jag kört med. Kan bli lite trång och konstig vinkel så det är värt att testa före köp.

Jag har en sån här, jag vet inte hur viktigt det är för dej med fäste för sadelväska?
Den här är bara för två flaskor, men det går nog att klämma in en sadelväska emellan.

Du kan få den om du orkar hämta den i Sollentuna:
003.JPG ht=544

äre på racer eller mtb du ska ha det? var nämligen i samma sits på mtb för några år sen, min lösning blev camelback. fast jag var extremt skeptisk så måste jag så här i efterhand medge att det var den klart bästa lösningen. finns ju numera me ventilation mellan rygg o camelback så att det inte blir så varmt. på racer äre väll en annan femma, där kanske man inte vill ha det, men det ä ju rätt få racer ramar me enbart ett flaskställ

Borra och köp nya bottlebosses
Istället för att löda kan du använda superlim.
Titan är ju hårt så du kan ju behöva ett borrhuvud an bra kvalitet.

När jag gjorde det på min stålram med 853 rör (hårt) användes jag en jigg/fixeringsställ för att få hålen i exakt linje med röret och 90 grader för borrhålet, men borde kunna göras för hand utan större svårigheter...
Med en stadig hand

Jensen skrev:
-------------------------------------------------------
> äre på racer eller mtb du ska ha det? var
> nämligen i samma sits på mtb för några år
> sen, min lösning blev camelback.

Racer, så Camelback går bort. Till MTB kör jag alltid med Camelbackrygga. Där är det överlägset. Man slipper lera i munnen och flaskor som hoppar av.

Jag har en lösning som jag tänkte prova,
13892elite_l.jpg ht=280

men det blir kanske att tillslut låta borra i röret ändå. Känns läskigt. Borde kanske kolla med någon duktig meck på jobbet kanske.

Sadelflaskställ kan ändå vara intressant för långturer i värme.

/K

gandhi skrev:
> Jensen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > äre på racer eller mtb du ska ha det? var
> > nämligen i samma sits på mtb för några år
> > sen, min lösning blev camelback.
>
> Racer, så Camelback går bort. Till MTB kör jag
> alltid med Camelbackrygga. Där är det
> överlägset. Man slipper lera i munnen och
> flaskor som hoppar av.
>
>
> Jag har en lösning som jag tänkte prova,
>
>
> men det blir kanske att tillslut låta borra i
> röret ändå. Känns läskigt. Borde kanske kolla
> med någon duktig meck på jobbet kanske.
>
> Sadelflaskställ kan ändå vara intressant för
> långturer i värme.
>
> /K

aha, racer me ett flaskställ växer då inte på träd :D

Stewe skrev:
> Jag har en sån här, jag vet inte hur viktigt det
> är för dej med fäste för sadelväska?
> Den här är bara för två flaskor, men det går
> nog att klämma in en sadelväska emellan.
>
> Du kan få den om du orkar hämta den i
> Sollentuna:
>

Gratis är gott men...
Minourafästet flexar för mycket med två fulla flaskor. Har själv tappat båda i ett gupp. Köpte Bontragers motsvarighet efter det. Fungerar kanon! Vill man kan man faktiskt klämma dit en tredje flashållare i mitten ;-)

Bilagor

• FLASKS~1.JPG
    FLASKS~1.JPG
    37.3 KB · Besök: 31
Tillbaka
Topp