Sadeln skaver

Distiller

Aktiv medlem
Sadeln skaver
Hej,
trampar omkring på en PRO Stealth som inte är särdeles förlåtande och jag har därför börjat kolla efter alternativ.
Jag vet att sadeln är väldigt personlig och att man får leta runt lite men jag undrar om någon här vet någon modell som passar oftare än andra så man kanske inte behöver prova fullt så många innan man hittar rätt.
Tacksam för alla tips jag kan få.

Sadeln skaver
Jag bytte från Pro Stealth till Pro Stealth Curved. Den är lite smalare och rundare baktill. Den blev snabbt en favorit. Båda sadlarna passar väldigt bra om man använder tempopinnar och ligger framåtlutad.

Sadeln skaver
Du kanske kan prova en annan sitthöjd? Skaver det i arslet sitter du möjligen för högt. Kolla också att den är horisontell i "sittläget", men jag tror inte det är problemet.

Sadeln skaver
Jag bytte från Pro Stealth till Pro Stealth Curved. Den är lite smalare och rundare baktill. Den blev snabbt en favorit. Båda sadlarna passar väldigt bra om man använder tempopinnar och ligger framåtlutad.
Har provat Stealth curved utan framgång.
Du kanske kan prova en annan sitthöjd? Skaver det i arslet sitter du möjligen för högt. Kolla också att den är horisontell i "sittläget", men jag tror inte det är problemet.
Har gjort bikefit men sänkt sadeln 0,5cm och sadeln är horisontell.

Sadeln skaver
Efter en del letande så kör jag en PRO stealth curved. Passar min röv perfekt!
Men under letandet så passerade jag Fizik aliante och selle italia slr. Dessa 2 sadlar kan du få mot frakt och en symbolisk summa!

Sadeln skaver
Byxorna och framför allt kuddens tjocklek och placering spelar också stor roll. Gamla byxor töjer sig litet, och då får "grejorna" en ny placering.

Sadeln skaver
20240430_140618.jpg
Du kan även få den gratis!

Tillbaka
Topp