Saknar du en Stumpjumper Carbon? Göteborg

revben

Aktiv medlem
Hej! I förra veckan gled det runt två yngre förmågor på en Stumpjumper carbon vid Kortedala Torg i Göteborg. Jag frågade var de fått den ifrån, ena killen svarade att hans kusin gett den till honom, möjligt men isåfall har nog kusinen snott den till att börja med. Jag anmälde det och idag återkopplade polisen. De har inte fått in någon stöldanmälan men de håller med att den inte lär vara köpt av killarna som hade den efter min beskrivning.
Såg ut som på bilden men begagnad, slitna specializeddäck och en grön Evalds-klibba på överröret.
Är den din?

Bilagor

• 93317-31_SJ-FSR_EXPERT-CARBON-29_WHT-CARB-HYP-600x347.jpg
    93317-31_SJ-FSR_EXPERT-CARBON-29_WHT-CARB-HYP-600x347.jpg
    42.2 KB · Besök: 34
Hej! Denna cykel blev stulen från en kund som hyrde den av Specialized Concept store GBG i onsdags! Cykel är anmäld stulen. Har ni mer uppgifter om killen som har den så är jag tacksam för mer info. Maila gärna mig pernilla@scsgbg.se /Tack!

Senast ändrad:
Hoppas det löser sig. Förstod man ju att han fått den av sin "kusin"... Så åker han dit blir det ändå ingen påföljd.

Smart att dela här, ?

P.E.R sa:
Hej! Denna cykel blev stulen från en kund som hyrde den av Specialized Concept store GBG i onsdags! Cykel är anmäld stulen. Har ni mer uppgifter om killen som har den så är jag tacksam för mer info. Maila gärna mig pernilla@scsgbg.se /Tack!
Jag mailar mer info, misstänkte att det inte stod rätt till.

Jäkla förortsungar! Kan dom inte plocka jordgubbar i Säve istället! Och sälja och tjäna stålar...

Men, plocka jordgubbar är ju skitjobbigt och urkasst betalt. Att stjäla en sån där cykel är mkt bättre timpenning på.

Jag har mailat butiken. Tror jag såg samma cykel. Körde vasagatan förbi heden, Ullevi, där tappade jag bort cyklisten såg ut som han körde mot odensplatsen.
Cyklisten: man 30-35år, svarta shorts, svart keps, midjeväska (vanligt bland langare) inte en pundare utan såg mer ut som gängtypen.

Jag hade en idé att göra en gammal MTB cykel till en dödsfälla för en tjuv. Ställ den på toppen av Nordhemsgatan låst med en enkel lås som är relativt enkel att kapa. Lös bleed nipple så att vätska rinner ut efter första två bromsningar... det blir en wild ride för honom, särskilt när han ska köra mot stan...

WAKIdesigns sa:
Jag hade en idé att göra en gammal MTB cykel till en dödsfälla för en tjuv. Ställ den på toppen av Nordhemsgatan låst med en enkel lås som är relativt enkel att kapa. Lös bleed nipple så att vätska rinner ut efter första två bromsningar... det blir en wild ride för honom, särskilt när han ska köra mot stan...

Det är ju ett helt tema på Youtube? Bait bike :) ser dock vid en snabb sökning att många jag sett tidigare verkar borttagna, iaf på upphovskanalen...

Såg en skummis på en el-mtb häromdagen. Ingen hjälm, addidasbralla och lite allmänt stirrig. Tänkte precis ringa snuten när snubben sneddade över gatan och drog ett fett bunnyhop över trottoarkanten. Tänkte att det nog var hans cykel ändå...

Patrik414 sa:
Jag har mailat butiken. Tror jag såg samma cykel. Körde vasagatan förbi heden, Ullevi, där tappade jag bort cyklisten såg ut som han körde mot odensplatsen.
Cyklisten: man 30-35år, svarta shorts, svart keps, midjeväska (vanligt bland langare) inte en pundare utan såg mer ut som gängtypen.

En bra beskrivning på en typisk Kalle Svensson! Många tips kommer att välla in med det signalementet.

ponx sa:
Såg en skummis på en el-mtb häromdagen. Ingen hjälm, addidasbralla och lite allmänt stirrig. Tänkte precis ringa snuten när snubben sneddade över gatan och drog ett fett bunnyhop över trottoarkanten. Tänkte att det nog var hans cykel ändå...
Det är väl bara skummisar som cyklar el-mtb...

mxHOLGE sa:
Patrik414 sa:

En bra beskrivning på en typisk Kalle Svensson! Många tips kommer att välla in med det signalementet.

Fattar inte vad du menar.
När jag maila scs så fick dom info om etnicitet mm. men skriver man etnicitet här så blir ju mobben tokig. Och jag är helt övertygad att det var en langare/indrivare med tanke på beteende, blick, uppsyn, tittar över axeln, kroppshållning, kroppsbyggnad.

Tillbaka
Topp