Säljtips gammal stålräser

dabac

Aktiv medlem
Hej Happy,

Jag har en gammal stålräser som jag aldrig lyckats göra ngt vettigt med, och tänkte försöka sälja istället.
Inga stora pengar, det handlar mera om att minska cykelinnehavet.
Kanske göra plats för nåt jag använder istället. Men några hundra vore ju trevligt.

Så frågan är ifall det är värt att göra ngt för att öka säljchansen/betalningsviljan. Lite bikestyling helt enkelt.
Det jag funderar på:
- styre och sadel. Den har en beige skinnklädd sadel. Skulle nån bli gladare ifall jag klädde om styret så att det matchar, eller ska jag bara lämna det med traditionell svart styrlinda?

- skärmar och pakethållare. Just nu har den skärmar och pakethållare. Får jag bättre eller sämre säljchanser med de på, eller ska jag ta av dem?

- Bromshandtag. Originalhandtagen har den traditionella vajerdragningen uppåt, men jag skulle kunna slänga på ett par aerohandtag och dra bromsvajern innanför styrlindan. Kanske snyggare, men varken original eller tidstypiskt. Bra eller dåligt för försäljning?

- bromsar. Det som sitter på är gamla single-pivot med snabbjustering för hjulbyte, men jag skulle kunna gräva fram några double-pivot med lite möda. Troligen bättre bromsverkan, men varken original eller tidstypiskt det heller.

- vevlager. Just nu har den ett budget kassettvevlager monterat, men det gamla med lösa skålar ligger på hyllan. Skulle det glädja nån att ha originalet monterat?

Cykeln i övrigt är en trevligt muffad stålram, väldigt fult penselmålad. Kromade gaffelben. Shimano 600 Arabesque växlar. 2x6 med ramväxel. Rätt stor ram.

rising skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är väl bara att lägga upp på blocket för
> 1500? "Den perfekta Vätterncykeln!"

Jag garvar på mig av den här humorn

+1

+ 1 sälj i befintlig skick - men rengöra den, laga ev punka justera växlarna om du kan etc - men spendera inga pengar på den

Hej alla,

Näe, köpa nåt märkvärdigt till den hade jag inte tänkt. Finns det inte lådorna redan så får den klara sig utan. Men skruva av grejer kostar ju bara lite tid.
Och klä om styret kunde ju vara ett hyggligt kvällspyssel - men bara om det bedöms ge nåt plus förstås.

hade jag orkat så hade man nog kunnat få till nåt vitsigt på det där med vätterncykel.
"för dig som tänker åka till tävlingen i din DeLorean med fluxkondensator"

eller "ställ in TARDIS på 1980, och delta i VR på en tidstypisk räcer".

Tillbaka
Topp