Sällskap nybörjare Delsjön Göteborg

Drog av första åket på min hardtail. Tappade bort mig lite och hamnade på riktigt svåra stigar. Hängde på en riktigt duktig cyklist som visade lite men hade nog behövt lite mer inser jag.
Nån som är sugen på att köra en riktigt lätt runda och visa lite? Regn är påväg in men nån torr dag i helgen eller nästa vecka?

m3lk3r sa:
Drog av första åket på min hardtail. Tappade bort mig lite och hamnade på riktigt svåra stigar. Hängde på en riktigt duktig cyklist som visade lite men hade nog behövt lite mer inser jag.
Nån som är sugen på att köra en riktigt lätt runda och visa lite? Regn är påväg in men nån torr dag i helgen eller nästa vecka?

Jag har själv precis börjat min mtb kariär nu i veckan. Fick min hardtail i måndags. Har hunnit med några turer runt där jag bor och änggårdsbergen.Och precis som du tappat jag bort mig lite å kom in på lite knas stigar som inte va gjorda för cykel :P

Men jag ska ut nu på söndag med 2 andra nybörjare från en mtb fb grupp (aldrig träffat dom förut). Vi skall köra lite i Änggårdsbergen. Ska ses vid 15 tiden. Du får gärna hänga på om du vill och har möjlighet. Skicka mig ett pm såfall.

Detta gäller självklart alla som ser detta och vill hänga på :)

Ska försöka hinna med nån runda runt delsjön i helgen också. Kanske när det blåser aningen mindre.

Jag har gärna sällskap på en tur imorgon vid kl. 9-10. Gärna omkring 2,5h ~2mil. Från härlanda tjärn bort mot golfbanan?

Såg det här lite sent men tänkte också köra imorgon fm. typ 9:30 och kanske 2h om det inte spöregnar. Tar gärna sällskap om du hinner se det här.

Larsss sa:
Jag har gärna sällskap på en tur imorgon vid kl. 9-10. Gärna omkring 2,5h ~2mil. Från härlanda tjärn bort mot golfbanan?

wman sa:
Såg det här lite sent men tänkte också köra imorgon fm. typ 9:30 och kanske 2h om det inte spöregnar. Tar gärna sällskap om du hinner se det här.

Såg det lite sent tyvärr, så jag är redan på väg ut. Men cyklar gärna mer senare i veckan.

Bumb

Nån som ska med ut på en riktig flås-runda? I veckan kanske?

Då menar jag att jag har noll kondition i princip?. Folk med kondition undanbedes

laasesku sa:
Bumb

Då menar jag att jag har noll kondition i princip?. Folk med kondition undanbedes
Säg till om du kör i Änggården istället så är jag på. Flåset är rätt lågt men jag har kul i alla fall.

Haha, jag hade gärna hakat på en lugnare runda i Delsjön och kanske tillomed Änggårdsbergen. Jag är inte så mycket för att det skall gå snabbt, snarare att det skall vara roligt i lugnt tempo.

Fast problemet är inte vem som har flåset egentligen utan problemet blir att det är så många olika skycklighetsnivåer och flås så nära varandra.
Den snabbaste borde alltid vara den som är längst fram i ledet för att inte långsammare framför skall hamna ivägen eller känna sig stressade.
Men om man istället för att tänka "vi skall klara hela denna sträckan inom två timmar" tänker "hur mycket skoj kan vi ha per meter avtjänad" så blir det ju roligt för samtliga. Då kan proffsen göra snygga saker hela vägen och nybörjarna kan ta lärdom från proffsen i lugn takt.

Tyvärr ser ju vädret ut att vara rätt så KASST närmaste tiden, jag HATAR blöta rötter! Det går ju ändå men det är inte roligt i blötan.
Bästa dagen verkar ju vara Torsdag den 15:e Aug 2019. Sen vankas det mer regn.

Ja det var lite mer en hint att kanske slänga upp det i kalendern eller åtminstone informera om vad som är en lämplig plats eftersom jag kan jota om änggårdsbergen.

Åbbe sa:
laasesku sa:
Bumb

Säg till om du kör i Änggården istället så är jag på. Flåset är rätt lågt men jag har kul i alla fall.

Tyvärr blir det nog ingen Änggården på ett tag. Tar det närmsta och då blir det delsjön?

Någon som är sugen på en EASY i Delsjön? Hittar hyfsat men ingen kondition o tala om. ?Cyklar några ggr per månad endast.

Tja.
Jag kan tänka mig att ta mig an lite nytt folk o guida runt på lite kul stigar i Delsjön. Blir isf lugnt tempo!
Kanske på fredag kring 18 (2 tim cykling) alternativt lördag vid 10-tiden, då blir det 3-4 timmar (med ett par fikapauser inräknat) alltså kaffetermos och medhavd bulle..
Samling blir vid Sportson i Kålltorp där de vanliga mån/ons/fre-turerna startar..
Jag skriver antingen här eller lägger upp en separat tråd/kalenderbokning.
Alla är välkomna oavsett cykel och nivå...

Tillbaka
Topp