Samlingstråd Cykelvasan 2012. Startgrupp & Tidsambition?

fredrick

Aktiv medlem
Startgrupp 34. Tidsambition 4 h.

Vi är 2 st som startar i denna sena grupp. Gött sällskap att dela på dragandes med i detta motionslopp hade varit trevligt.

Startled 3, äta mig genom loppet och köra brett, tiden har underordnad betydelse huvudsaken jag kommer mätt i mål men under 4H borde väl inte vara omöjligt.

Startled 8 och under 4h, vilket känns svåruppnått med den träningsmängd jag fått till under sommaren.

Startgrupp 19, ingen aning om vad som är rimligt tidsmässigt. Jag är en högst genomsnittlig motionär som köpt både mtb och lvg i år. 20km/h eller 4:30 skulle vara tillfredställande.

Startled 21
Mål under 4 timmar
Realistiskt under 5?

Första långlopp då jag började cykla mer för kul än motion iår..

hmm jag har startled 21 tror jag fixar 3.15 - 3.30 men risken ær væl att det ær før många ivægen framfør :-),, jag har tyværr inte haft tid att køra något seedningslopp finns det något sætt att hamna i ett led længre fram?

Första vasan och startled 29 och hoppas på 4 timmar +/- några minuter. Körde Engelbrektsturen på det o var pigg i mål, så siktar på samma tid trots lite längre.
Ni som kört förut, hur stenigt är det o då risk för t.ex. punka ?

Startgrupp 34. Tänkte i första hand överleva, men runt 4 timmar är väl något att sträva efter. Sen så får jag köra snabbare nästa år.

Startgrupp 16 och sub 4.30 är målet.

För två år sen tog det 5.28 och då trivselhängde jag en del i vätskekontrollerna.

/Freddo

Ykkinen skrev:
-------------------------------------------------------
> Första vasan och startled 29 och hoppas på 4
> timmar +/- några minuter. Körde Engelbrektsturen
> på det o var pigg i mål, så siktar på samma
> tid trots lite längre.
> Ni som kört förut, hur stenigt är det o då
> risk för t.ex. punka ?

Om de inte fixat till det nu så var det mycket sprängsten och makadam, men det är bättre än det röda gruset...

Startar i led 9 och hoppas på under fyra timmar men det beror på hur mycket grus/små sten de lagt ut (extremt tungkört!).

Tja. Tänkte också köra på runt 3.15 om möjligt. Startled 3. Om det är flera i detta Startled son vill köra på den tiden så kör vi ihop. Fördelen att ligga i klunga hela tiden på Vasas är jättestor.

Startled 21 och jag tänkte fika mig runt om inte Pennerdal tjatar på mig isåfall får jag sikta på 4h...

Dom har väl blåbärsoppa ? Det var ju därför jag anmälde mig.

T.R.S. skrev:
> Är det några som kör CX i detta lopp?

Jag kommer köra CX.

Startgrupp 90-M-11:45-35 och siktar på 4 timmar. Har dock inte kört tidigare, så jag har ingen aning. Om det inte är för köigt eller lerigt och blött, så borde det finnas goda möjligheter.

Väderprognosen ser bra ut nu iallafall.
mora20120811.JPG

ApansBror skrev:
> Startled 21 och jag tänkte fika mig runt om inte
> Pennerdal tjatar på mig isåfall får jag sikta
> på 4h...
>
> Dom har väl blåbärsoppa ? Det var ju därför
> jag anmälde mig

Döhh vi har väl inte gnott å våndas med svetten i ögonen alla dessa timmar bara för att softa oss runt, näru skjortan skall stå rätt ut hela vägen:-)
p.s igår snittade jag 27 knyck på 3-milarundan på grus.

Sen kommer ju min patenterade vasaloppstuta att bana väg för oss samt skrämma skiten ur en del andra, så en top 10 placering känns ju inte så avlägsen:-)

Startled 14. Siktar på 4.5 h, men det huvudsakliga målet är att cykla ikapp brorsan som startar två startled tidigare...

Blåbärsoppa ftw!!!! Så jäkla gott! Hoppas på riktigt kallt och regnigt väder så soppan gör sig ännu bättre!

Har inte riktigt koll på hur långt bak jag startar. Och har aldrig kört tidigare. Så vi säger väl under fyra timmar!?!

Startgrupp 30, siktar på 3.40h. Team Cykelgubbar MTB (Göteborg)
Håll utkik efter våra tröjor :) 8 pers i spåret...

Startled 29 om jag inte missminner mig... första MTB-loppen nånsin, men tror att man kan klämma en runt 21-22 i snitt + en timmes depåstopp (vill ju ha valuta för pengarna första gången, sen blir det väl samma hets som VR har varit dom senaste fyra åren) så en tid på runt 5h kanske?
Borde väl kunna klämma runt 4 timmar, men det tar jag nästa år, har skall det drickas blåbärssoppa och ätas bullar!

sandelin skrev:
> Startled 2, tid är svårt att gissa om de gjort
> om banan i år igen. Annars vore topp-100 roligt!

Vad körde du på förra året?

Startar i grupp 17, siktar på under 4:30 i år. Första CV ifjol, kröp fram på 6 tim med en kompis, roade mig med lite kramp och synade alla depåerna ;)

Någon som vet banlängden i år? Förra året satte jag pacen för att loppet var 90 km ... det var 94 så jag missade mitt mål.

Är den 94 i år igen? :)

Tillbaka
Topp