Sätta ihop cykel

Sätta ihop cykel
Hej

Jag har tagit med mig en isärplockad landscykel då jag flyttat hit från annat land och behöver nu hjälp att sätta ihop den. Det är ca 4 delar. Hur mkt är det rimligt att betala för det? Hittills har jag hört både 899 kr samt 700 kr och båda känns lite dyrt om jag ska vara ärlig.
Tacksam för hjälp/tips!

Sätta ihop cykel
Gör det själv! Släng upp bilder här om du vill ha hjälp så får du det. Hur du ska skruva, med vad du ska skruva och hur du utvärderar om du skruvat rätt.

Tror att Happyride.org brukar skicka en faktura på ca 500:- när du är klar. ;-)

Sätta ihop cykel
4 delar låter inte svårt, är det 2xhjul + 1x ram +sadel så är det lätt. Ska det ställas in växlar, dras vajer, justera bromsar så drar det iväg.

Sätta ihop cykel
Hej

Jag har tagit med mig en isärplockad landscykel då jag flyttat hit från annat land och behöver nu hjälp att sätta ihop den. Det är ca 4 delar. Hur mkt är det rimligt att betala för det? Hittills har jag hört både 899 kr samt 700 kr och båda känns lite dyrt om jag ska vara ärlig.
Tacksam för hjälp/tips!
Vart bor du då? Jag kan hjälpa dig om det är i linköping eller norrköping

Sätta ihop cykel
Jag skulle tro att var du än bor så finns det säkert en Happyit i närheten som glatt hjälper till.?

Att det kostar några hundralappar om någon ska ta in den i verkstaden, titta på den, montera, kolla så att allt är bra, och sedan ta betalt, känns inte konstigt. Jag skulle tro att verkstaden nog vill se över växlar och bromsar, så att det inte ser ut att vara deras fel ifall det inte funkar efter montering.

Tillbaka
Topp