Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> Fan, nu blev till och med jag lite sugen på att
> speca en lätt helstel cykel att köra CV på :)
STIZZE skrev:
> MTBiker skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Köp denna.
> >
> http://happymtb.org/annonser/index.php?page=view&i
>
> > d=57043
>
> Är det bara jag som stör mig på annonser där
> bilderna visar värstinghjulen även fast dom inte
> säljs i priset?
Vi är fler. Men denna cykeln köper man för ramen. Den är grymt fin att köra på.
Har redan en tillräckligt fin/lätt ram+gaffel att bygga på. Plus att den är för stor. Plus att jag tycker att det är lite trist att köpa färdiga cyklar och inte bygga själv (eller montera som det tydligen heter :)
Nog för att SLR-hjulen är dyra, men personligen skulle jag hellre välja ett par handbyggda med DT240-nav.
Är det nån som vet om det nya Race King Racesport 2.2 är lika bra som Supersonic? lär vara hållbarare än Supersonic och bara 30g tyngre så fundera på att beställa sådana. Har nån hittat nå test på däcket? har försökt googla men hittar inget...
Som jag skrev i denna tråden http://happymtb.org/forum/read.php/1/1626976:
Avseende skillnaden mellan Racesport-varianten och (gamla) Supersonic så har Racesport betydligt kraftigare sidoväggar, vilket förbättrar stabilitet, punkteringssäkerheten och gör det betydligt lättare att täta med vätska. Dock så tycker jag man tappar lite i känsla och följsamhet om man kör med lätt slang, men fördelarna uppväger ändå.
Jag beställde nyligen ett nytt RK Supersonic 2.2 också (trodde det var 2010-års modell) för att ha just fram, men när jag vägde det var det faktiskt tyngre än Racesportvarianen med sina 480 gram och hade i princip lika kraftiga sidoväggar som Racesport, så frågan är om inte de nya Supersonic har i princip samma konstruktion som Racesport.
Tackar för svaret! Det blir väl att beställa ett par Race King RS här snart då, men efter att ha läst tråden du länkade till så låter ju nog X-King RS som framdäck väldigt intressant också, frågan är bara ska man ta 2.2 eller 2.4, men antar att som nybörjare så kommer jag inte att märka så stor skillnad.
Lite trådkapning, sorry..
Jag har av misstag fått hem ett par Race King i olika storlekar, 2.0 + 2.2. Ska man sätta den bredare versionen fram eller bak och det är till en HT?
yabubata skrev:
> Lite trådkapning, sorry..
> Jag har av misstag fått hem ett par Race King i
> olika storlekar, 2.0 + 2.2. Ska man sätta den
> bredare versionen fram eller bak och det är till
> en HT?
Beror lite på. Bredare fram brukar ge lite mer komfort och grepp i fronten. Men om du däremot är tung och gillar att köra med lågt tryck kan det vara fördel att sätta det bredare back för lite mindre risk för genomslag. Jag hade börjat med brett fram och testat mig fram.
yabubata skrev:
> Lite trådkapning, sorry..
> Jag har av misstag fått hem ett par Race King i
> olika storlekar, 2.0 + 2.2. Ska man sätta den
> bredare versionen fram eller bak och det är till
> en HT?
Och jag röstar för det större bak och det mindre fram eftersom du har en HT. Då behöver du större luftkammare bak för att du ska kunna köra med lågt tryck utan att riskera genomslag. Fram har du ju en fjädrande gaffel och dessutom mindre vikt som däcket behöver ta upp + att cykeln blir mer snabbstyrd och kvickare med mindre däck fram.