Scott aspect 10

dumle

Ny medlem
Scott aspect 10
Har idag beställt en Aspect 10 och är nyfiken på vad folk här tycker om den cykeln. Ska ha den som alroundhoj, cykla "promenad" med ungarna samt ut att bröta i skogen och en del grusväg. Har inte cyklat på typ 12 år så på onsdag ska det bli riktigt skoj cykla lite:)

Scott aspect 10
Du fick lite dålig respons på den här tråden tycker jag så jag får väl bidra med mina erfarenheter :) Skaffade också en Aspect 10 i höstas för ungefär samma användningsområde, nu har jag dock snöat in ordentligt på cykling så nu tränas det en hel del på den. Jag tycker att cykeln har fungerat utomordentligt, det enda jag egentligen har något att invända emot är att den är ganska tung, min väger in på närmare 13 kg med pedaler på. Annars är funktionaliteten ypperlig tycker jag, jag gav 9000 för den ny i butik och jag tycker det kändes prisvärt. Geometrin känns fin, speciellt om man tänker använda den till vardagscykling också, då den är lite mer upprätt än många andra. Allt har fungerat bra trots åretrunt pendling+ganska ordentliga träningspass. Nu är jag ju förstås sugen på finare cykel då jag som sagt snöat in på mer träning, en lite lättare cykel skulle inte skada känner jag. Men överlag tycker jag Aspect10 är en prisvärd och robust cykel som fungerar fint till vardags och även till lite tuffare träning. Men som alltid får man vad man betalar för så provcykla för guds skull inga dyrare cyklar ;)

Tillbaka
Topp