Scott Scale på XXL, vilken?

fredbjar

Medlem
Hej

ser att xxl har två Scott Scale.

Den ena, carbon, är på weekendpris nu.

Vilken är att föredra?
Stora skillnader?

900 Elite ser ut att ha moderna genomgående axlar och Boost 12x148. Den hade jag valt, bara på grund av detta, annars ingen större skillnad på delarna.

Håller med, men kolfiber i all ära, för 15000 skulle jag vilja vilja ha en något bättre än en Judy Silver TK, MT200 bromsar och lågprisdäck. Men man kan inte få allt. Det är ju en bra ram att leva vidare med, men blir dyrt att uppgradera till en riktigt bra cykel. Gör man avkall på kolfiber så hittar du bättre utrustade cyklar för 15' men väljer du mellan de två så säger jag också Elite

Senast ändrad:
Ingen större skillnad på delarna som någon nämnde. Jag valde själv kolfiber-varianten eftersom ramen är bättre. Har kört på den snart ett år och är riktigt nöjd. Kör mest på snabba stigar utan rötter, så kan inte uttala mig för annat användande. Kommer byta till lättare däck och eventuellt till lättare hjul framåt sommaren.
Finns andra personer här på forumet som postat info om kolfiber-varianten. Bland annat en som bytt typ alla delar förutom ramen. Så antar att det säger att ramen är värd att bygga vidare på om behov finns.
Byggtråd baserad på 900 Elite:https://happyride.se/forum/threads/byggtrad-scale-900-hmf-carbon-i-xl-fran-xxl.3521679/

Tillbaka
Topp