scott spark 20 värde?????

gyttorparn

Aktiv medlem
Tjosan, kompisen ska sälja sin scott spark 20 som han har kört ca 1 timme med på 2år, det är en 2009a med 2 ägare, sitter en fox gaffel på, är det orginal gaffel???
Vad kan man pröjsa för en sån????
Blir isåfall min första mtb och jag har 18 mil mtb led typ bakom knuten så det är väll dags å börja skava på dom, provade en bit på leden med odämpad mtb å kände att jag måste ha dämpning för mitt feta arsel (nästan 100kg)
obs jag vill inte betala nått överpris på cykeln för jag är en snål jävel

beror ju lite på hur han har servat cyckeln oxå, är inte fram och bakdämp servade är det nog läge att göra det, risken är väl att packningarna är uttorkade om den stått still i 2 år

copytag skrev:
-------------------------------------------------------
> max 7 tusen, tänk på att du får väldigt
> prisvärda cyklar från radon och canyon t.ex.

Ja om den är i riktigt risigt skick, annars ska han förstås betala mer. En Canyon eller Radon med likvärdig spec går väl på minst 25'? (Gissar)

Tolv kanske är rätt rimligt, om den är utan anmärkning och ej i behov av service.

bakdämparn är servad för 1 år sen och den har knappt rullat sen dess, har ingen aning om nåra spec på komponenterna men det är orginal grejerna som sitter på. Den är gjord i carbon eller vad det heter, är det bra eller?? är helt rookie på det här men kör enduro med motorcykel och vill få lite bättre kondis, å då är ju mtb enduro ett klockrent val

gyttorparn skrev:
> jupp bergslag, Nora/Gyttorp,

Det är hans signatur, inte en fråga till dig ;)

hahaha, ja där ser ni hur smart jag är, då måste ni förstå att jag behöver hjälp med å köpa cykel, ska tala med kompisen ikväll å se om han går med på 7-8 tusen, antagligen inte så då får man väll leta vidare......

Shindou skrev:
> 7 tusen är ett äckligtskambud, 12-14 skulle jag
> säga..

Jag skulle varken känna mig äcklig eller skamlig med ett lågt bud. Det ligger väl i sakens natur att man budar lågt och möts halvvägs?

grump skrev:
> Shindou skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 7 tusen är ett äckligtskambud, 12-14 skulle
> jag
> > säga..
>
> Jag skulle varken känna mig äcklig eller skamlig
> med ett lågt bud. Det ligger väl i sakens natur
> att man budar lågt och möts halvvägs?

På blocket och på Skärholmens marknad gör man så. Hade någon jag räknar som kompis gjort så hade åtminstone jag blivit sne.

Vem av er tjänar mest pengar?
Om du tjänar mycket mer än din kompis kan du gått bjuda 15'
Om han tjänar bra mycket mer än dig kan du bjuda 10'

ok då blir det 10, minus vad dom 2 stora främre dreven kostar för dom måste ha slagit i nån sten eller nåt för det är nåra kugg som ser avslagna ut, hojen i sej är inte i nyskick, den första ägarn har ju använt den till det den är till för så den är i normal skick för en 09a skulle jag tro

Tillbaka
Topp