Tegheim83
Aktiv medlem
Scott Spark 2015, uppgradera FOX-gaffeln till FIT4 eller byta hela?
Jag har en ganska ombyggd Scott Spark 920 -15 med den omtalat sämsta framgaffeln som Fox byggt.
Fox 32 Evolution CTD
Den fungerar än så länge, men jag skulle vilja framtidssäkra mig lite och tänka i banor om hur jag vill göra den dagen den ger upp, eller jag bara känner att det är dags att gå vidare.
Cykeln i övrigt är så pass påkostad att jag i många fall anser det värt det.
Jag använder mig mycket utav CTD-funktionen, och kör ofta på alla tre lägen. Det gör att jag målar in mig lite i ett hörn och sitter fast i Fox-träsket misstänker jag?
Har även läst att man tidigare kunde göra en s.k. FIT4-upgrade på denna gaffeln, men det verkar svårt att få fatt i delar för det numera.
Även trådar i diverse forum som avhandlar detta är det ont om även om det i dessa få trådar verkat vara poppis.
Och Fox-gafflar från gamla Scott's växer inte heller på träd vad jag kan se.
Vad är most upgrade for the buck? Såklart underhålla och köra på den så länge det går kostar minst.
Uppgradera befintlig gaffel, om man hittar nödvändiga delar?
Byta till en modernare FOX-gaffel som är 3-pos-ready?
Finns det andra heta alternativ?
Fox 32 Evolution CTD
Den fungerar än så länge, men jag skulle vilja framtidssäkra mig lite och tänka i banor om hur jag vill göra den dagen den ger upp, eller jag bara känner att det är dags att gå vidare.
Cykeln i övrigt är så pass påkostad att jag i många fall anser det värt det.
Jag använder mig mycket utav CTD-funktionen, och kör ofta på alla tre lägen. Det gör att jag målar in mig lite i ett hörn och sitter fast i Fox-träsket misstänker jag?
Har även läst att man tidigare kunde göra en s.k. FIT4-upgrade på denna gaffeln, men det verkar svårt att få fatt i delar för det numera.
Även trådar i diverse forum som avhandlar detta är det ont om även om det i dessa få trådar verkat vara poppis.
Och Fox-gafflar från gamla Scott's växer inte heller på träd vad jag kan se.
Vad är most upgrade for the buck? Såklart underhålla och köra på den så länge det går kostar minst.
Uppgradera befintlig gaffel, om man hittar nödvändiga delar?
Byta till en modernare FOX-gaffel som är 3-pos-ready?
Finns det andra heta alternativ?