Scott Spark 730 2016

Scott Spark 730 2016
JTF sa:
fhansson925 sa:

Åter igen (efter att du skrivit det flera ggr igår, och flera påpekat ditt fel) det är INTE olagligt att cykla utan reflex OM man cyklar i dagsljus. Vid mörker gäller BÅDE reflexer och belysning.

Tänk om han cyklar i mörker då? Då gör han sig skyldig till brott som kan förstöra för alla andra som cyklar lagligt. Jag sa inte när på dygnet det är lagligt heller, beror på om det är vinter eller sommar..

Scott Spark 730 2016
CarlPedal sa:
fhansson925 sa:

Hur är det relevant till tråden?

Det är väl bra att upplysa folk vad som är lagligt och inte ifall han inte visste det? Iallafall enligt några här på forumet..

CarlPedal sa:
Det är dessutom felaktigt

Nej.

Scott Spark 730 2016
fhansson925 sa:
JTF sa:
fhansson925 sa:

Åter igen (efter att du skrivit det flera ggr igår, och flera påpekat ditt fel) det är INTE olagligt att cykla utan reflex OM man cyklar i dagsljus. Vid mörker gäller BÅDE reflexer och belysning.

Tänk om han cyklar i mörker då? Då gör han sig skyldig till brott som kan förstöra för alla andra som cyklar lagligt. Jag sa inte när på dygnet det är lagligt heller, beror på om det är vinter eller sommar..

Varför utelämnade du belysning i ditt inlägg då?

Scott Spark 730 2016
Jag anar bitterhet. Är det någon som varit elak mot fhansson i en elcykel-tråd?

I sådana fall tycker jag att den/de genast säger förlåt, så kanske vi slipper hans tramsande i alla trådar framöver!

Tillbaka
Topp