Scott spark rc 900 team

JimmyR

Ny medlem
Scott spark rc 900 team
Tjenare, funderar nu att köpa en scott spark rc 900 team och funderar en sådan sak när mina mått blir precis mellan S och M storlek. Nuvarande mått från pedalen till sadeln är 87cm. Har ni någon spark rc 900 S eller M som ni skulle kunna lägga sadeln 87 cm från pedalen och skicka en bild hur sadeln är i förhållande till styrstången.
Har provat få svar här i finland men får int av någon. Tacksam för svar på denna sida då ja vet att de finns många scott åkare i sverige.
Mvh: Jimmy
Bilder till: Jimmyrajalin@gmail.com

Scott spark rc 900 team
Din sadel hamnar på samma höjd oavsett om. Det är S,M,L eller XL.
Mellan storlek S och M skiljer det inget i stack, höjd på styret.
S har 30mm kortare reach än M och 10mm kortare stam, 60mm mot 70mm, så det skiljer 40mm på hur långt det är till styret.
Köp en M och en kortare stam om du inte vänjer dig med längden på cykeln.

Senast ändrad:
Scott spark rc 900 team
Ligger du mellan två storlekar är mitt råd att gå på den större.
Är själv i gränsen mellan M och L, och valde L vilket blev väldigt bra. Som sas tidigare kan du ju alltid köpa en kortare styrstam om du önskar, det leder ju dessutom till en mer rappstyrd cykel.

Scott spark rc 900 team
JimmyR sa:
Tjenare, funderar nu att köpa en scott spark rc 900 team och funderar en sådan sak när mina mått blir precis mellan S och M storlek. Nuvarande mått från pedalen till sadeln är 87cm. Har ni någon spark rc 900 S eller M som ni skulle kunna lägga sadeln 87 cm från pedalen och skicka en bild hur sadeln är i förhållande till styrstången.
Har provat få svar här i finland men får int av någon. Tacksam för svar på denna sida då ja vet att de finns många scott åkare i sverige.
Mvh: Jimmy
Bilder till: Jimmyrajalin@gmail.com

Nu brukar man mäta sitthöjd från vevcentrum till sadel men det är ju bara dra av vevarmen så borde det innebära att du sitter på 70-72cm vilket ãr precis samma som jag, personligen skulle jag välja M alla dagar i veckan som någon redan skrivit är det endast reach som skiljer och det kan du ju enkel justera med en annan stam, en för liten ram kan du inte göra mycket åt.

Scott spark rc 900 team
Jag tycker det är enklare att jämföra överrör+styrstam mot en cykel jag redan har. Moderna cyklar har längre reach, men avståndet mellan sadel och styre (dvs överför+stam) är någorlunda konstant. Överrör=ETT.

Tillbaka
Topp