Seedningslopp för Cykelvasan

hungrig

Aktiv medlem
Hej!

Någon som vet om / var det finns en komplett lista över seedningslopp för CV90?

Jag har hittat en lista över "rekommenderade" sådana, men där står också att "Det finns fler seedningslopp än de som är listade här." Jag hittar däremot ingen komplett lista.

https://www.vasaloppet.se/lopp/cykellopp/cykelvasan90/seedning/seedningslopp/

Tyvärr var det inget av dessa lopp som funkar, och jag hoppas att det kanske finns något som passar in i sommarens resplaner.

Eller inte, för där får man upp samma inkompletta lista...

I senaste numret av Vasalöparen nämner de att Fjällturen är ett av seedningsloppen, men den finns inte med på någon lista jag kunnat hitta. Vilket förstås får mig att undra om det är fler seedningslopp som inte är listade...

Jag fortsätter besvara min egen tråd, ifall någon annan skulle hitta den i framtiden...

Jag ställde frågan till arrangören, och tydligen finns det ingen komplett lista över seedningslopp. Tanken är att man som cyklist snabbt och enkelt söker upp varje cykellopp i Sverige och Norge, och går in på respektive lopps hemsida för att se om det står något om seedning till CV. Tänk om de åtminstone kunde skrivit detta på sin hemsida.

Och det värsta med seedningsloppen är att det finns en risk att man efter Vasan inser att det faktiskt var seedningsloppet som var det roliga ;)

Haha, ja jag har inga förhoppningar om att CV kommer bli den roligaste cykling jag gjort, det är ju stig jag gillar :)

CV är mer en kul grej. Dels är det några kompisar som kör, sedan är jag uppvuxen i Dalarna, men har aldrig varit någon stor längdåkare.

Det ÄR seedningsloppen med andra lopp som är de mer intressanta och definitiv roligare än CV ?? , men det tar inte bort charmen med CV.

Vilket seedningslopp är lämpligast för motionärer? Eller spelar det ingen roll vilket man tar? Lite dum fråga kanske… ?

eller också startar man med glädje oseedat sist i sista klungan, slipper en massa damm och trängsel, och kan ligga tryggt i vänsterfilen.

eftersom ingen snabbare kommer bakom?

Tillbaka
Topp