Segmenten i Garmin connect

Scream

Ny medlem
En dum fråga kanske, men om jag skapar ett segment i Garmin connect går det att få så att bara jag ser det?
Jag har letat runt i inställningarna men hittar bara inställningarna hur jag döljer mig själv i segmenten.
Provade även att göra ett segment och då ramlar ju en massa folk in på topplistan men kanske är bara jag som ser själva segmentet ändå?

Vet ej men i strava är det möjligt att göra privata segment och då ser man ingen annan i listan heller. Nu kan man kan även göra välja att vara anonym på publika segment om du gärna är anonym men ändå vill jämföra dig med andra

Jo det är ju lite av stravas funktion jag vill åt med privata segment, största anledningen är att jag vill undvika att smutsa ner kartan för andra med mina segment då det mest är mig själv jag "tävlar" mot.

Jag är rätt säker på att det är tvärtom, du får välja om du vill dela det. När jag behövde hjälp av supporten och skulle dela en runda jag skapat kunde de först inte se det eftersom jag inte bockat i typ "gör publikt". Inte ens Garmin själva alltså.

AX3L sa:
Jag är rätt säker på att det är tvärtom, du får välja om du vill dela det. När jag behövde hjälp av supporten och skulle dela en runda jag skapat kunde de först inte se det eftersom jag inte bockat i typ "gör publikt". Inte ens Garmin själva alltså.
Du har säkert rätt men hittar liksom ingen sån knapp, gör man banor så finns det ju ett lås man kan klicka på för att göra den publik, på segmenten finns står det bara nåt om att man inte blir rankad om inte aktiviteten är publik. Vill ju helst undvika att folk helt plötsligt för en massa extra segment som dom gjort bara för att jag vill hålla koll på mig själv :)

Tillbaka
Topp