Semester i Österrike.

• Trådstartare Trådstartare FSR
  • Start datum Start datum

FSR

Ny medlem
Semester i Österrike.
Hej hej.

Jag har lyckats övertala min flickvän att vi ska åka till Österrike denna sommaren och köra MTB,
vi hade tänkt att bo på en camping som ligger vid Zell am see. Finns lite olika ställe där och
välja på Bla. Saalbach hinterglemm, Leogang, Zell am see har lite olika MTB leder. Jag har bara
varit på dessa ställen och åkt skidor innan och undrar om det är någon som har erfarenhet från dessa
ställen när det gäller MTB?

Flickvännen är lite nybörjare på MTB så man kanske inte ska ta de värsta ställen att köra på. Jag
bryr mig inte så mycket om jag får köra lätta spår, bara jag får köra MTB i Österrike så blir jag
lycklig. Så har ni några erfarenheter om MTB spår i Salszburg området så tar jag tacksamt emot tips.

Mvh

A.J

Semester i Österrike.
Har aldrig hojat själv i Österike, men skulle gärna göra det, de österikiska alperna är lite rundare än andra och därmed mer cykelbara. Trento bike pages är alltid en bra startpunkt. Massvis av relevanta länkar som underhålls.

Per

Semester i Österrike.
Jag har cyklat vid hinterglemm. det går att ta lift upp och cykla på stigar en it upp också. Men det är mer vid Salbach. Åk ditt det är jättefint på sommaren. har både vandrat och cyklat där

Semester i Österrike.
Mathias skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi är ett gäng härifrån som ska ner i juni till
> Salzburg. Om du ska ner efteråt kan vi kanske
> komma med litet tips!
> ----------------------------------------

Det låter fint, vi ska köra söderut i början av juli. Hade tänkt att
köra genom Polen och tjeckien ner. Inte helt omöjligt att vi stannar
till i de Polska bergen och trampar där också. Men lite tips är aldrig
fel. Vart har ni planerat att cykla i Österrike?

Semester i Österrike.
Om du ska till Zell am See om rådet och funderar på att hoja i Saalbach/Hinterglem så råder jag dig till att kolla upp Leogang också! Leogang ligger på baksidan av bergen som är ovanför Saalbach och tillhör på vintern samma liftsystem som Sbach/Hglem, och de gör väldigt mycket reklam för sina sommaraktiviteter.

När ni är i området så passa på att lägga in ett besök till Spielberghaus (ligger i en dal som startar i Saalbach centrum)! Skitmysigt gasthaus/hotell som ligger någon kilometer upp från byn, precis ovanför trädgränsen. Går säkert att ta liften upp och köra nedför via Spielberghaus ned till dalen. Jag har själv somamrjobbat på restaurangen flera år och det var där, med lånad cykel som jag blev biten av det där med MTB!

/Zeb

Semester i Österrike.
Hej,

jag flyttar ner til Friedrichshafen första juni(precis vid Bodensjön, cirka 3 mil från Österrikiska gränsen) och tar cykeln med mig. Hoppas att lära mig snabbt vart man skall åka, finns många där nere med erfarenhet och bra tips. Maila mig gärna när det närmar sig så kanske jag kan vara till hjälp.

MVH,
Linus

Tillbaka
Topp