Semestercykling med familj

Eson

Ny medlem
Hej!
Är lite sugen på att försöka kombinera en vecka med cykling och familjeliv, dvs upp tidigt på morgonen och cykla, komma hem i tid till badaktiviteter eller liknande. Har tittat lite på Säfsen men vet också att frugan inte är så förtjust i mygg (inte jag heller för den delen). Någon som varit där med familj och kan rekommendera?
Kanske finns det andra alternativ som någon kan föreslå. gärna någonstans utmed kusten, från Stockholm och söderut.

Johan

Domarudden borde kunna fungera? Trevliga stugor att bo i, aktiviteter runtomkring och Roslagsleden (och många andra stigar) precis utanför stugan.
Samma sak är det ju med Flottsbro slår det mig nu...

Jag har varit sugen på Säfsen, men inte kommit dit. Just det där med multiaktivitet är viktigt när man åker med hela familjen.

Eller varför inte Mallorca, Gran Canaria eller något liknande. Gott om cykling, och massa fina aktiviteter. Det kanske är lite långt, men anderskis beskrivning av sydafrika gör att man får grym lust att åka dit.

Varför inte alperna. tex. zell am see i österike, cykel leder och mycket andra aktiviteter.
Var där med familjen(mamma, pappa och mina 2 yngre syskon) förra året tyckte om det mycket och det är mycket fin natur. Kanske är lite dyrare än du tänkt??

Visste att du skulle nappa på det :)

Fast badmöjligheterna kan vara lite begränsade... Men det kanske inte är aktuellt att ta familjen på flyget? Vet själv hur otroligt dyrt det blir...

Tack för alla tips.
Nu visar det sig att grannen har hittat en stuga på Gotland till förmånligt pris. Vet inget om cyklingen där men närheten till havsbad med ungarna och inte så mycket mygg får nog väga upp det.
Säfsen får vänta, kanske kan det bli en weekend där senare i höst.
När det gäller att cykla i Alperna så låter det suveränt. Vad sägs om en stor happytur till Les Alpes för att avsluta med en vecka på fotbolls-VM nästa sommar. Kan ju bli lite dyrt men onekligen ett minne för livet. Om man gillar cykling och fotboll alltså!

Johan

Hej!

Har varit med familjen i Säfsen och jag kan varmt rekommendera den anläggningen. Förutom massor av bra cykling så finns det fina badplatser, paddling, fiske, vandring, lekplatser, Bmx bana, bär och svampplockning.

Något som mina barn uppskattade var de dagliga aktiviteterna som ingick i stugpriset typ skattjakt, lek och spel, indiandagis med mera.

Tycker sammanfattningsvis att vi fick en hel del för en relativt liten slant och det var inte speciellt mycket mygg.

(nej, jag är ej marknadschef för anläggningen)

Vänligen

Vi har funderat på hoj på semestern men med en 9-åring så blir det segt för henne även om hon har ordentlig hoj (Scott Racing 24) och "kan" cykla. Istället ska vi ta oss till Varberg med hjälp av en arbetskompis med bil/släpkärra och sen gå därifrån söderut. Vi har några militära glasfiberlådor på totalt 240 liter och diverse hjul så det blir en vagn till prylarna och plats på den för ungen att sitta när det blir segt att gå. Sen ska vi ta det som det kommer och hålla oss längs stranden så mycket som möjligt. Visserligen blir det ju inte nåt cyklat, men aktivt/fysiskt nog är det definitivt och Hallands- och Skåne-kusten är riktigt trevliga. Hur långt och hur länge (Max 2 veckor) tänker vi inte bestämma i förväg.

:)

Tillbaka
Topp