Höjdskräck
Aktiv medlem
Semesterfundering, var é "alla"?
...
Känn dig själv. Inget till överdrift. Tvärsäkerhet leder till förfall.
Stämmer, det är jag HELT säker på!Men det kan väl knappast gälla några på Happy? Väl? Eller?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
...
Känn dig själv. Inget till överdrift. Tvärsäkerhet leder till förfall.
Stämmer, det är jag HELT säker på!Men det kan väl knappast gälla några på Happy? Väl? Eller?
Fast i Lofsdalen hänger ju inte folket i BikeParken, utan i den fantastiska Fjällparken! Gott om folk kring det nya vindskyddet, på lederna och på parkeringen när vi var där.Som mest va det 8st i kö till liften i Lofsdalen idag, 5 av dem är min familj
Du skulle haft en eMTB där då...Fast i Lofsdalen hänger ju inte folket i BikeParken, utan i den fantastiska Fjällparken! Gott om folk kring det nya vindskyddet, på lederna och på parkeringen när vi var där.
Lite bilder från icke-liftburna ledsystemet i Lofsdalen ❤
Visa bilaga 642866Visa bilaga 642867Visa bilaga 642868
Det var många som hade... Jag är hyperaktiv med starka ben, behövs inget e- ?!Du skulle haft en eMTB där då...![]()
Är det inte första sommaren Skistar vemdalen har någon cykling på sommaren? Det borde ju påverka antalet.Här i Klövsjö/Storhogna/Vemdalen är det fler bilar med cyklar på än någonsin. Jag vet inte var folk cyklar, utöver de två slingor som Skistar grävt på skalet till i år. De stigar jag brukar rulla har sällan några cykelspår, inte i den mängd som det antal cyklar jag ser skulle åsamka i alla fall.
Mkt hardtails iaf, en del elhojar och en del stigcyklar.
Fast i Lofsdalen hänger ju inte folket i BikeParken, utan i den fantastiska Fjällparken! Gott om folk kring det nya vindskyddet, på lederna och på parkeringen när vi var där.
Lite bilder från icke-liftburna ledsystemet i Lofsdalen ❤
Visa bilaga 642866Visa bilaga 642867Visa bilaga 642868
Nja, det beror på hur man ser det. Det är första sommaren de har börjat ta betalt för den cykling som finns. Det enda som är nytt är en blå rundslinga och en förlängning av en grön slinga ner från fjället. Plus att man nu kan ta liften upp, tidigare fick man trampa upp själv. Pumpen och den kortare gröna flowleden(som nu är förlängd) har funnits tidigare. Jag har svårt att tro att den cyklingen lockar några direkta entusiaster. Det finns väl nåt xc-spår i Åsarna, men det vet jag inte hur det är.Är det inte första sommaren Skistar vemdalen har någon cykling på sommaren? Det borde ju påverka antalet.
Cyklar man i björnen under sommaren så är nog 70% inte särskilt vana cyklister, så även om lederna är tråkiga kan det ju locka dit folk som brukar vara i vemdalen på vintern om det görs reklam att nu har vi cykling ?Nja, det beror på hur man ser det. Det är första sommaren de har börjat ta betalt för den cykling som finns. Det enda som är nytt är en blå rundslinga och en förlängning av en grön slinga ner från fjället. Plus att man nu kan ta liften upp, tidigare fick man trampa upp själv. Pumpen och den kortare gröna flowleden(som nu är förlängd) har funnits tidigare. Jag har svårt att tro att den cyklingen lockar några direkta entusiaster. Det finns väl nåt xc-spår i Åsarna, men det vet jag inte hur det är.
För ett par år sedan började de dessutom sätta upp skyltar de där önskade att cyklister var nån annanstans på de närmaste lederna (en del mer otillgängliga också). Även om antalet cyklister där är minimalt. Kändes mest som en grej för att styra folk till deras "enorma" utbud av grävda grejer.
Långt norrut verkar vara det mest säkra kortet.Tänndalen / Ramundberget lugnt med folk i dagarna. Blandat med prova-på-cyklister och de som åkt lite mer. Ramundbergets nedfarter tycks ha tagit en del stryk under säsongen.
Nu kommer ösregnet så frågan är vart det kommer regna minst och inte blåsa storm kommande vecka. Dit åker jag!
Blev faktiskt ljusår ifrån det kaos som utlovats i Funäs under natten och morgonen. Men ja norrut hade nog varit grejen.Långt norrut verkar vara det mest säkra kortet.
Skit förmodligen då det redan var rätt blött i lederna före detta. Förra veckan gav en del regn och nedre delen av Shimano var stängd redan då pga väta, så känns som dåligt utgångsläge. Men håller tummarna för att det gick bra, och att byn klarat sig bättre än vad det ser ut på bilderna. Gör ont i hjärtat.Frågan är hur lederna ser ut i Åre nu efter nattens skyfall och översvämning i Årebyn.
Vi flyger också en del när vi kör downhill, har aldrig haft skam för det. ;-)Det känns som att detta lär spela roll: https://www.dn.se/ekonomi/over-2-miljoner-flog-med-sas-i-juli/
Flygskammen är borta.
Ett ämne för en annan tråd.Förbjud passagerarflyg.
Hur ska det då gå för alla här på happy som ondgör sig över bilar, framförallt ICE-bilar, men glatt sätter sig i flygstolen ner till Mallorca, Gran Canaria, etc. varje höst/vinter??Förbjud passagerarflyg.
Bara att plantera ett par träd någonstans.Hur ska det då gå för alla här på happy som ondgör sig över bilar, framförallt ICE-bilar, men glatt sätter sig i flygstolen ner till Mallorca, Gran Canaria, etc. varje höst/vinter??
Ja eller dom som ondgör sig på elcyklar och sen utan skam åker elbil?Hur ska det då gå för alla här på happy som ondgör sig över bilar, framförallt ICE-bilar, men glatt sätter sig i flygstolen ner till Mallorca, Gran Canaria, etc. varje höst/vinter??
Även om jag tycker det är löjligt så är det av andra orsaker.Ja eller dom som ondgör sig på elcyklar och sen utan skam åker elbil?
De kan väl ta segelbåten?Hur ska det då gå för alla här på happy som ondgör sig över bilar, framförallt ICE-bilar, men glatt sätter sig i flygstolen ner till Mallorca, Gran Canaria, etc. varje höst/vinter??
Skit förmodligen då det redan var rätt blött i lederna före detta. Förra veckan gav en del regn och nedre delen av Shimano var stängd redan då pga väta, så känns som dåligt utgångsläge. Men håller tummarna för att det gick bra, och att byn klarat sig bättre än vad det ser ut på bilderna. Gör ont i hjärtat.
Va skönt! Hann väl torka upp lite innan iallafall. Vi hann aldrig köra hela Shimano då nedre delan var stängd ifall fram till torsdag förra veckan vad vi såg. Får se om vi hinner upp igen i år.Lederna var perfekta på helgen, jag har bara sett två mjuka kurvor. Glisseur har svarat i ÅBP-tråden att lederna verkar har klarat sig relativt bra.
Va skönt! Hann väl torka upp lite innan iallafall. Vi hann aldrig köra hela Shimano då nedre delan var stängd ifall fram till torsdag förra veckan vad vi såg. Får se om vi hinner upp igen i år.
Jaså? Jag frågade bara en liftkille och svaret där var att den var ombyggd men inte hade satt sig ännu och därför var stängd "så länge". Gissar att @Glisseur kanske har koll... :)Men nedre delen är väl stängd hela året pga ombyggnad, eller har jag förstått dig fel?
Mellandelen från Bräckevägen (grusvägen, den delen som startar med Gubbrakan) ner till Solstigen är stängd. Hela den delen är inte färdiggrävd ännu, vet inte helt hur långt dom har kommit på den. Men räkna inte med öppning den här säsongen, det är många meter led som ska grävas.Jaså? Jag frågade bara en liftkille och svaret där var att den var ombyggd men inte hade satt sig ännu och därför var stängd "så länge". Gissar att @Glisseur kanske har koll... :)
Skadeglad rackare ?Elcykel - Liftburen cykling: 1:0
Nu gick de tyvärr ut och stängde säsongen:Står i Lofsdalen sedan i måndags kväll och har väntat ut vädret. Fick reda på att åskan skadat liften på något vis i måndags kväll. Idag när dom skulle få ingång liften går den inte.
Ingen prognos för när den är igång igen.
Kanske bra info för någon som ev är på väg hit![]()
Trist. Vi lämnade i eftermiddags för kändes som det var nåt sånt som skulle krävas för att få igång igen efter blixtnedslagen.Nu gick de tyvärr ut och stängde säsongen:
"Tråkiga nyheter!
Lofsdalen Bike Park och Lången Express stänger för säsongen redan idag. Lyckligtvis är Lofsdalen Fjällpark MTB för XC cykling fortsatt öppet.
När ovädret ”Hans” passerade över Lofsdalen träffades liften Toppen Express av ett kraftigt blixtnedslag vilket orsakat skador på Toppen Express, Lången Express samt Skybaren.
Vi har de senaste 2 dygnen arbetat med att laga Lången Express för att kunna ha öppet Bike Parken de sista dagarna för säsongen, tyvärr har vi nu kommit till slutsatsen att vi inte kommer längre, utan måste nu invänta nya reservdelar ifrån Italien för att få igång liften igen. Denna leverans kommer inte att hinna nå Lofsdalen innan helgen.
Vi beklagar såklart detta men vädrets makter är svåra att rå på.
Cykeluthyrningen och Sportshopen håller fortsatt öppet för uthyrning av XC och elcyklar fram t.o.m lördag.
Skybaren håller öppet som planerat fredag och lördag.
Passa gärna på att upptäcka de magiskt fina lederna i Fjällparken MTB!"
Jag flyger rätt mycket i tjänsten, tror inte på att folk inte har råd att åka utomlands. Flygplatserna är knökfulla, men ang järvsö håller jag med att det är lite folk.Bumpar för i år! :)
Känslan är densamma, men kanske ännu mer påtaglig. Tycker exempelvis Järvsö varit vääldigt lugnt sedan öppningshelgen. I hemmaskogarna (Sthlm - Hellas exkluderat) möter jag bara hitflugna bärplockare.
Ska man tro de som förstår sig på har ju inte ”folk” råd att åka utomlands, så hemmester borde ju vara poppis? Eller är det påbörjade räntesänkningar som triggat spenderarbyxor på…?
Stämmer in lite i oron från förra året: Hoppas att det bär sig för alla som försöker leva på cyklingen. Exempelvis Cykelbistron i Järvsö som konkade och nu är i ny regi. Trist. Ingen mer Poutine på menyn… ?
Kanske är återgång till livet före pandemin… Många prioriterar resa till värmen över mycket annat, så även om en del har det tajtare nu så kanske det inte märks på semestern.Jag flyger rätt mycket i tjänsten, tror inte på att folk inte har råd att åka utomlands. Flygplatserna är knökfulla, men ang järvsö håller jag med att det är lite folk.
Åker till Gotland imorgon får se hur det är där.