Sent planerat pass i Luleå

• Trådstartare Trådstartare Jay
  • Start datum Start datum

Jay

Medlem
Hej

Jag och Jens bokade precis in ett pass imorgon tisdag. Vi ses vid Porsöhallen kl 10 och siktar på 2 timmar stigcykling. Häng med!

/ Janne

Hoppas ni fick en fin tur i solskenet:-)

Är det nån som är sugen på ett pass ikväll?
Funderar på att köra ut mot Måttsund i behagligt tempo. Ingen tekniskt krävande terräng utan mer softa runt på grus"vägarna"/elljusspåret.

Det blev en fin tur i underbart väder. Tempot blev lagomt svetto som det brukar bli när man är ute med Jens. Från Porsöhallen över Mjölkuddsberget(hittade ännu fler roliga stigar där), sen via stan och Gültzaudden över till Bergnäset och vidare på de sandiga vägarna och stigarna ända upp på startholken på Måttsundsberget.

Två punkteringar, gjorde att Jens ökade på ledningen i den ligan, den första redan nedanför Kulturens hus och den andra halvvägs mellan Bergnäset och Måttsund. Vi fortsatte glada i hågen trots att slanglagret var slut. Vi får väl se vad Martin, tvåan i tävlingen, gör för taktiska drag framöver. :)

På vägen hem kom vi på att vi skulle köra nya roliga stigar vid Bergnäset, vilket fick oss att hamna i ett stort träsk och fick släpa cyklarna några hundra meter. Jag klev i ett surhål som räckte nära på till knät. Härligt!

Då våra flaskor var slut redan på toppen i Måttsund, blev stoppet på vägen hem vid cykelhandlarn och godisaffären extra gott!

Nu är man gôtt trött, ska ägna dagen åt att fylla på i depåerna. Hinner nog med en eller ett par turer innan jag lämnar stan för ett tag.´

Vad är ni mest sugna på, långtur med svett, lera och mjölksyra eller kanske kortare lektur i sloppystil?

Vi har varit ut på några såna, sena kvällar och sköna eftermiddagar, men det har varit spontant. Det kunde vara kul att träffa lite fler cyklister, kanske bara för en tur upp på Mjölkuddsberget.

/ Janne

Jay skrev:
-------------------------------------------------------
> Det blev en fin tur i underbart väder.

Lite avis, har bara fått strålning från skärmen idag!

> Vad är ni mest sugna på, långtur med svett,
> lera och mjölksyra eller kanske kortare lektur i
> sloppystil?

Jag kör gärna båda delarna!

> Vi har varit ut på några såna, sena kvällar
> och sköna eftermiddagar, men det har varit
> spontant. Det kunde vara kul att träffa lite fler
> cyklister, kanske bara för en tur upp på
> Mjölkuddsberget.

Jag hänger gärna med på lekturer på mjölkuddsberget någon sen kväll, har svårt att komma loss före
20:00 på vardagar.
Kan man gå med i STILs maillista även om man är alumni?

/Magnus

MickeS skrev:
> Är det nån som är sugen på ett pass ikväll?

Hade varit kul i det här vädret, men jag är fast i trädgårdsarbetesträsket.

/Magnus

Lumber skrev:
> Kan man gå med i STILs maillista även om man är
> alumni?

StiL är ju sedan ett antal år en förening öppen för alla, inte bara sudenter. Jag vet inte riktigt hur det funkar med mailinglistan, men ska strax träffa han som startade och har hand om StiLs cykellista. PM:ar dig sen om den. Jag brukar alltid hojta här och på två av mailinglistorna, alltså friluftslistan också. Jag hoppas att det räcker för alla intresserade. :)

/ J

Jag tar gärna en tur med lite långsammare tempo...märkte idag under turen att min kondis är inte på topp hehe. Sen tycker jag om nedåt då det blir så jobbigt att köra branta uppförsbackar.
Inga morgonturer helst, men efter lunch funkar fint. Torsdag skulle funka bra för mig om någon vill ut då.

Jag känner till några roliga stigar vid mjölkuddsberget, men alltid kul om man hittar nytt. Ormberget har jag rätt dålig koll om någon vet lite längre spår.

Skall vi göra ett försök att samlas torsdag kväll? Kan nog själv efter 1800 - och är sugen på ett pass med enpetaren så det får gå långsamt:-).
Efter tors blir det vila då Volvotrampet i Umeå på söndag lockar...

Hallå igen

Var ni ut igår? Jag har haft en del att fixa med och har det också framöver, men funderar på om jag ska ta mig ut en sväng ikväll eller imorgon tidig förmiddag. Ska med tåget imorgon eftermiddag. Hör av er om ni vill med eller har planer jag kan hänga med på.

/ J

tjo... vad hände med luletråden? försökte söka men ni vet ju hur den är...
Måste få igång lite kontakter där nu om jag flyttar dit i augusti ;)

Tillbaka
Topp