Service av lefty

Drakir

Medlem
Service av lefty
Hej,
Jag får ingen ordning på min lefty och behöver därför lämna den för garantiåtgärd. Finns det cannondaleservice runt eller i Göteborg, eller måste jag skicka och vart?
Zank you.

Service av lefty
Skicka den till Racingbike sweden. Han är absolut den bästa när det gäller lefty.
Ring så skickar han en fraktsedel till dig så är det bara att packa och lämna in på närmaste schenker.

Det finns ingen i gbg som skruvar på dom vad jag vet. Sportspec skickar till Danmark för åtgärd.
Möjligtvis Henrikssons i Borås om det är lättare åtgärd.

Service av lefty
Drakir sa:
Tackar för tipsen.
Problemet är att den inte låser utan är mer eller mindre svampig. Flångans ny dessutom.

Är det pushloc lockout på den?

Prova att vrida på justeringen på pushlocen.

Hade nämligen samma problem för ett tag sen. "Vred åt" den och sen funkade låsningen.

Edit:ooops, läste inte hela tråden.

Senast ändrad:
Service av lefty
HilleJ sa:
Du skriver att den är flångans ny!
Vänd dig till säljaren vet jag.
Du har väl inte lust att betala ngt för en "ny" gaffel?
+1!
Garantiärenden och reklamationer som åberopar tillverkningsfel inom tre (3) år ska inte drabba köparen med en enda cent om allt är i sin ordning. Reklamera till säljaren. (är säljaren en privatperson blir det genast lite knepigare...)

Service av lefty
Anders Lantz sa:
Skicka den till Racingbike sweden. Han är absolut den bästa när det gäller lefty.
Ring så skickar han en fraktsedel till dig så är det bara att packa och lämna in på närmaste schenker.

Det finns ingen i gbg som skruvar på dom vad jag vet. Sportspec skickar till Danmark för åtgärd.
Möjligtvis Henrikssons i Borås om det är lättare åtgärd.

Racingbike sweden är vad jag hört grymma på lefty ja, men frågan är, om det är garantiärende, och han inte vill stå för fiolerna själv (vilket han ju inte behöver om det är garantiärende), så vet jag inte om Racingbike sweden är godkända som service center. om han däremot är villig att betala det själv, absolut!

Killen i danmark är säkert samma som Mantra här i uppsala skickar till, om det är samma (vilket inte skulle förvåna mig) så ä han godkänd för garantiärenden, har skickat två olika leftys dit, ena gången 3 dagar tur och retur, inkl frakt alltså. Andra gången 4 dagar tur och retur.

Med det sagt, steg ett är som Razzr skriver, att lufta xloc, om den har detta (alltså knapp på styret), tyvärr är ju xloc (sprint framför allt) förföljt av problem, varför skulle cannondale envisas med att köpa in just detta från rockshox :D
oavsett borde du vända dig dit du köpt den. så frågan är, vart har du köpt den?

Service av lefty
Garanti och reklamation enligt konsumentköplagen (eller köplagen för den delen) är två helt olika saker.

Garanti = frivilligt åtagande från tillverkaren.

Reklamation enligt köplagen = tvingande konsumentlagstiftning.

Service av lefty
Sävedalens cykel säljer och servar Cannondale så vitt jag vet.
Kolla om de kan fixa det om det är för pyssligt där du köpte hojen.

Gaffeln ska väl inte låsa helt eller? Det gör inte min lefty och jag jag tycker det är lagom gung i låst läge. Men det kanske inte ska vara så? Hmmm.

Service av lefty
Jag hade också problem med låsningen på min nya. Lämnade in gaffeln där ja köpte hojen så de bytte ut allt till låsningen.någon var felmonterat så man hade tryckt sönder något i gaffeln

Service av lefty
Syftade på en allmän översyn av en fungerande gaffel. Ska framöver vara tydligare med vilken typ av service jag efterfrågar prisuppgift.

Tillbaka
Topp