Service-kit RockShox Mag 21

Pierre81

Medlem
Hallå,
I somras renoverade jag min gamla klenod. En Cyclepro Ambush från 93-94 något.
I höstas fick jag en "briljant" idé att jag skulle bestycka den med en dämpad framgaffel som var aktuell när cykeln var aktuell.
Sagt och gjort köpte mig en Mag 21 på Ebay från staterna. Denna kom i går och är rent kosmetisk i väldigt fint skick för att vara en 30 år gammal dämpare.
Däremot så behövs det nog bytas lite invändig på den då den inte "fjädrar" tillbaka.
Jag vet att det en gång i tiden fanns ett service-kit för Mag 21.
Just det paketet som jag sett har jag inte kunnat hitta, vilket är fullt förståeligt.
Jag undrar därför om någon här på forumet har någon aning om vad för delar jag behöver. Vet ni kanske något annat paket från RockShox som passar? Eller har ni kanske rentav ett paket för just Mag 21 liggandes som ni kanske vill sälja?
Jag är fullt öppen för förslag och tacksam för all hjälp!

Tack på förhand!

Bilagor

• 1_83e38227bb8a80e26ed07dd3696a4548.webp
    1_83e38227bb8a80e26ed07dd3696a4548.webp
    29.1 KB · Besök: 37
Har själv en gammal mag 20 som jag tänkt serva nån dag när jag hittar nån lämplig ram. :)
Googlade runt lite, radialtätningarna/pacboxarna verkar vara en standardpryl som går att få tag i, men dammtätningarna får man nog återanvända. Finns här tex:

Med rengöring, ny olja och lite sram butter på bussningarna så kan du nog få lite gung i gaffeln.

Har själv en gammal mag 20 som jag tänkt serva nån dag när jag hittar nån lämplig ram. :)
Googlade runt lite, radialtätningarna/pacboxarna verkar vara en standardpryl som går att få tag i, men dammtätningarna får man nog återanvända. Finns här tex:

Med rengöring, ny olja och lite sram butter på bussningarna så kan du nog få lite gung i gaffeln.
Tack för vägledning Lingon!
Lyckades få igång den igen..
Nu står jag inför ett nytt dilemma. Startar en ny tråd om detta...🙄
Tack än en gång för hjälpen! 🙂

Tillbaka
Topp