Service Kit RockShox Sid Race

InfernoGT

Medlem
Hej,
Någon som har koll på hur man ser exakt vilken gaffel man har och vilket ”service kit” man ska köpa?
Jag har en RockShox Sid Race Dual Air som jag tror är ca 10år gammal.
Gaffeln funkar helt ok, men cykeln har bara stått de senaste 7 åren och man ser sprickor i de synliga ”packningarna”.
Tänkte att jag skulle kolla på youtube och försöka mig på en ordentlig service på cykeln inkl gå igenom gaffeln.
Men när jag började leta ”service kit” så kommer det upp massor olika alternativ för Sid/Reba gafflar.
någon som har koll på detta och oxå kan ge lite tips ?

/John

Det finns sprängskisser på RockShox hemsida med artikelnummer på servicekit.
Finns även en sida där du kan mata in serienumret för att få fram rätt servicekit. Verkar tyvärr som den ligger lite efter i uppdateringarna, för det finns lite fel i den.

Visa bilaga 416049
Det finns sprängskisser på RockShox hemsida med artikelnummer på servicekit.
Finns även en sida där du kan mata in serienumret för att få fram rätt servicekit. Verkar tyvärr som den ligger lite efter i uppdateringarna, för det finns lite fel i den.
Tack! Försökte via deras hemsida men tyvärr så kom det inte upp något på det S/N (10T90028065) jag har på min gaffel?
Och när jag kollar i deras Spares catalog så tror jag ju att det är ”SID A Dual Air 80mm/100mm 2008-2014” men jag skulle vilja vara helt säker ?
Ska kolla vidare lite...

Tillbaka
Topp