Service på dämpare bak fox float dps.

Ebbot78

Medlem
Fick baksug i dämparen där bak!!
Jävligt otrevlig att cykla på. Har sökt rätt Renovering sats men butikerna har mycket och göra och svarar inte…?
Kan jag nu när jag har fått isär den göra rent luftburken och smörja med något annat än deras egna olja tills jag köpt rätt renovering sats?

Ja. Det viktiga är att det blir rent, att dina o ringar och packningar inte är helt trashade och att du smörjer med något relativt tunnflytande så kommer det funka fint tills du skaffat något mer specifikt kit (förutsatt att luftburksservice räcker.....).

Ja. Det viktiga är att det blir rent, att dina o ringar och packningar inte är helt trashade och att du smörjer med något relativt tunnflytande så kommer det funka fint tills du skaffat något mer specifikt kit (förutsatt att luftburksservice räcker.....).
Japp , men kanske en du fråga? Men kan jag använda sprit att tvätta med? Och kan jag använda typ olja till tryckluftst verktyg eller motsvarande.
Altså är det ”organiskt” eller ” petroleum” baserat som krävs?

gif.gif

Bilagor

• gif.gif
    gif.gif
    1 MB · Besök: 56
Japp , men kanske en du fråga? Men kan jag använda sprit att tvätta med? Och kan jag använda typ olja till tryckluftst verktyg eller motsvarande.
Altså är det ”organiskt” eller ” petroleum” baserat som krävs?
Sprit går fint att tvätta med. Gällande smörj kan du köra t.ex. judy butter som man smörjer gaffelben med temporärt.

Skit i butikerna och handla kitet någon annanstans, tex här: https://r2-bike.com/FOX-Rebuild-Kit-Float-Line-Air-Sleeve-from-Model-Year-2000

Hur man gör service kan du hitta på Fox hemsida eller tex här:
Hej.
Jag kämpar med denna servicen
Av någon märklig anledningen får jag inte ner packningen på rätt plats. Den upplevs för stor för att glida ner i sitt spår. Vad jag förstår ska den inte ligga direkt mot ytterkant på burken utan en våning ner. Har jag den på övre våningen så går det inte att skruva igen hela vägen. Har exakt det kit ni beskriver här. Brukar det vara svårt att få ner den?

Hej.
Jag kämpar med denna servicen
Av någon märklig anledningen får jag inte ner packningen på rätt plats. Den upplevs för stor för att glida ner i sitt spår. Vad jag förstår ska den inte ligga direkt mot ytterkant på burken utan en våning ner. Har jag den på övre våningen så går det inte att skruva igen hela vägen. Har exakt det kit ni beskriver här. Brukar det vara svårt att få ner den?
Svårt att förstå exakt vilken "packning" du syftar på. Jag har följt följande instruktion för Air Sleeve Service och det har aldrig varit några problem.

Tillbaka
Topp