Service på Shimano bromsar SKÖVDE

BujarMeziu

Ny medlem
Hej :) Jag äntligen skaffat mig en MTB och behöver göra lite service på den.

Det jag först behöver göra är lufta mina bromsar, så tänkte kolla med någon här på forumet utför sån service eller har lust och hjälpa mig. Jag är gärna med och utför jobbet då jag själv vill lära mig tricks och fix.

Jag bor i Skövde och kan ta mig utanför Skövde också.

Sportson vid Stallsiken klarar nog det galant! Det ligger ju i samma lokaler som intersport och hth ? Fast ska jag rekommendera en cykelverkstad någonstans i Skaraborg så är det ju Racerdepån här i Fkpg som gäller! ?

Jag är nybliven ägare av en Cube cykel, dock är den från 2012. Nu vet jag inte vad en cykelverkstad tar men hade gärna gjort jobbet själv alltså med hjälp av någon här i trakterna (Skövde). Kan självklart betala för lån av material osv

Kolla youtube,
det är så jag lärt mig iaf.. Serva växlar -> service av gafflar - > bygga hjul m.m..

Inte speciellt svårt att mecka cykel.
Problemet är att ha rätt verktyg hemma och ibland behövs specialverktyg och då kan det vara värt att lämna in cykeln då verktygen kan vara dyra. Luftningskit brukar ju dock inte vara så himmla dyra.

Ta reda på vad du har för bromsar och googla fram vilket luftningskit/vätska du behöver och beställ.

Om du vill lära dig och kan följa en manual så kommer det inte vara några problem.

Senast ändrad:
Nej tänkte bara kolla om det finns någon i Skövde trakterna som servar så hade jag lämnat in den. Men om det inte finns så får jag lämna in den på service ställe eller Youtube hehe

Tillbaka
Topp