Servicebehov

Zeke57

Medlem
Servicebehov
Har en Manitou Minute Expert 29" 130 mm gaffel, som har ett "klonkande" ljud vid full retur. Hörs som det tar i någonstans. Har själv delat den, utan att hitta något fel.
Hällde i lite tjockare olja, men det hjälpte inte. Har provat med olika lufttryck och ändrat returen/kompressionen fram och tillbaka....inget hjälper.
Är inne på att köpa en FOX-gaffel istället....

Servicebehov
Har en Manitou Minute Expert 29" 130 mm gaffel, som har ett "klonkande" ljud vid full retur. Hörs som det tar i någonstans. Har själv delat den, utan att hitta något fel.
Hällde i lite tjockare olja, men det hjälpte inte. Har provat med olika lufttryck och ändrat returen/kompressionen fram och tillbaka....inget hjälper.
Är inne på att köpa en FOX-gaffel istället....
Gör en service på gafflen i stället som är service vänlig istället för den oservice vänliga fox , som kräver ett ton av special verktyg.

Servicebehov
Sportson sålde den till mig och garanterade att de har alla delar hemma, vilket de inte hade till FOX. Men nu när jag skulle lämna in den, så säljer de inte Manitou längre och kan inte göra service heller? Och de kunde inte hjälpa mig med att hitta ett serviceställe för den?. Därför delade jag den själv, fick göra en del specialverktyg själv.....Så varkan man lämna in den i eller i närheten av Göteborg?

Servicebehov
Du är helt säker på att det inte är i styrlagret?
Annars kan låg oljenivå i dämparenheten ge ett klonk. (Disclaimer för att jag hade en ca 2013 års modell.)

Servicebehov
Ur med negativa fjädern och dränk in den med fett. Brukar behöva göras var 50:e timme -ish för att inte det ska låta ”sploink” vid retur i övre delen av slaget.

Servicebehov
Sportson sålde den till mig och garanterade att de har alla delar hemma, vilket de inte hade till FOX. Men nu när jag skulle lämna in den, så säljer de inte Manitou längre och kan inte göra service heller? Och de kunde inte hjälpa mig med att hitta ett serviceställe för den?. Därför delade jag den själv, fick göra en del specialverktyg själv.....Så varkan man lämna in den i eller i närheten av Göteborg?
Straffa dom med att skita utanför deras antredörr,,?

Tillbaka
Topp