Shimano Di2 - batteri för att ersätta SM-BTR2

Hej,

Mitt Di2-batteri (SM-BTR2) verkar ha packat ihop så behöver ett nytt. Hittar en del olika batterier att välja på. Ska jag ersätta det med ett likadant eller finns det något modernare batteri som funkar lika bra? Har även läst att det ska finnas ngn tilläggskomponent som gör att det gör att connecta via bluetooth för E-tube, någon som har tips på vad jag ska ha?

Tack!

Fredrik

Batteriet bör minst vara ett BT-DN110
Tilläggskomponenten är EW-WU101 eller EW-WU111

Sätter du ett BT-DN110 behöver du ett fäste då det sätts i sadelstolpen och du behöver kabel osv..

Plush sa:

Sätter du ett BT-DN110 behöver du ett fäste då det sätts i sadelstolpen och du behöver kabel osv..

Tack!

Men mitt nuvarande batteri sitter ju redan i sadelstolpen (och ser likadant ut), behöver jag nya fästen och kablar?

fredrikb81 sa:
Plush sa:

Tack!

Men mitt nuvarande batteri sitter ju redan i sadelstolpen (och ser likadant ut), behöver jag nya fästen och kablar?

Nej, då behövs endast ett nytt batteri.

Och en EW-WU111 samt en kort kabel (om du vill kunna köra E-tube trådlöst via telefon eller platta samt få in di2-batteristatus på cykeldatorn)

Tillbaka
Topp