Shimano RS505 reglage????

Doughboy72

Aktiv medlem
Hur är det möjligt att Shimano släppte ifrån sig dessa stolpskott till reglage?? Fula, obekväma och inte särskilt bra. Världens överlägset största komponentföretag som borde ha full koll på vad marknaden vill ha. Vad gick fel? Har egentligen inte sett en enda person som varit övervägande positiv till dem.

Men billiga? I övrigt delar jag TS undran. Märkliga reglage - svinfeta, fula som stryk och enligt internet rätt opålitliga.

Plush sa:
Du tycker inte att dessa är bra? Check...
Förresten... Jämfört med vad?
Funktionen är helt ok men inget som jag personligen överger all estetik och ergonomi för. Alla Shimanogrupper jag cyklat med (4700, 5600, 5700, 7900) har haft minst lika bra funktion.

Jag är egentligen mest förvånad över att reglagen klarat alla nivåer av tester/kontroller på prototypnivå med tanke på hur marknaden reagerat på dem. Nu ersätts de ju med nya 105-reglage och ingen kommer att sörja 505:orna.

Doughboy72 sa:
Plush sa:
Du tycker inte att dessa är bra? Check...
Förresten... Jämfört med vad?
Funktionen är helt ok men inget som jag personligen överger all estetik och ergonomi för. Alla Shimanogrupper jag cyklat med (4700, 5600, 5700, 7900) har haft minst lika bra funktion.

Jag är egentligen mest förvånad över att reglagen klarat alla nivåer av tester/kontroller på prototypnivå med tanke på hur marknaden reagerat på dem. Nu ersätts de ju med nya 105-reglage och ingen kommer att sörja 505:orna.

Det är nog lika bra.

Doughboy72 sa:
Världens överlägset största komponentföretag som borde ha full koll på vad marknaden vill ha. Vad gick fel?
Man kan göra en rätt lång lista med underligheter Shimano har släppt. Men så länge folk köper det så kan det väl inte vara fel?

Det är befogat att fråga vad som gick fel med tanke på att RS685 är mycket mindre och kom ut tidigare. Så tekniken fanns ju. Skulle hellre köpa vajer än RS505 :)

Tillbaka
Topp