Shimano-växel-handtag till Campagnolo-växlar...?

Mange Campa

Aktiv medlem
Hej! Har en 3x10-växlad Campagnolo-grupp med manuellt friktionsreglage på ramen. Jag undrar om det kan finnas ett kombinerat broms-växel-reglage, från t.ex. Shimano, som man kan använda istället? Just nu sitter bara Campagnolo-broms-handtag på styret och, som sagt, växelspakarna på ramen...
Har aldrig sett önskad lösning från Campagnolo för rakt styre nämligen.

Bilagor

• 20210617_002346.jpg
    20210617_002346.jpg
    381.9 KB · Besök: 63
  • 20210606_132753.jpg
    20210606_132753.jpg
    470.5 KB · Besök: 58
du kan flytta upp existerande växelhandtag till styret intill handtaget. behövs då ett mothåll på platsen där det sitter nu. vill du ha separat för höger och vänster sida behövs ett handtag till.

lösningen sitter på tre av mina äldre cyklar med rakt styre, sedan åttiotalet. innan tumväxlar för utanpåliggande växel blev allmänt tillgängliga.

Senast ändrad:
du kan flytta upp existerande växelhandtag till styret intill handtaget. behövs då ett mothåll på platsen där det sitter nu. vill du ha separat för höger och vänster sida behövs ett handtag till.

lösningen sitter på tre av mina äldre cyklar med rakt styre, sedan åttiotalet. innan tumväxlar för utanpåliggande växel blev allmänt tillgängliga.
Ja, det funkar nog. Men jag är mest ute efter indexerade tumväxlar nära bromshandtagen.

Tillbaka
Topp