Shimano XT 11-delat - kompatibilitet

DanielW

Medlem
Jag har kunnat läsa mig till att man ska kunna sätta på nya 11-delade kassetten på vanliga shimanokombatibla nav. Någon som vet ifall man kan använda ett vanligt vevparti med en n/w-klinga som är gjord för 10-delat tillsammans med en 11-bakväxel, 11-kedja, 11-framväxel och 11-kassett?

Det beror på tillverkaren av ditt N/W-drev, vissa drev fungerar vissa inte så kolla upp det. Själva vevpartiet kan du använda

kedjorna på 11-delat har mig veterligen samma innermått, men smalare yttermått, så kan inte se varför en 10-delad NW klinga inga skulle funka

om du har n/w-klinga lär du inte behöva en framväxel... Som sagt - grejerna kommer funka ihop. Jag funderar själv på att byta till 1x11 (från 1x10).

Jag var förvirrad, jag ska inte ha en 11-framväxel.

Då får man sitta och vänta på tills man kan beställa en 11-bakväxel, reglage, kassett och kedja mao. Har någon sett när det ska komma?

Juli enl internetet men IRL blir det nog tyvärr Aug-Sept innan det trillar in grejer hos tyskarna.
Alt kan du försöka förhandsbeställa via ex. Häggs fast då troligen till ett högre pris.

Tillbaka
Topp