Shimano xtr bakväxel som inte riktigt samarbetar

tarm

Medlem
Hej mina vänner.
Jag skulle uppgradera min hoj med en ny XTR bakväxel idag och kom då fram till att jag nog inte är så smart som jag trodde...

bild1.JPG

bild2.JPG

bild3.JPG

Kommer jag någonsin att kunna få dessa att arbeta ihop? som ni ser på bilden så är det de minsta drevet kedjan vill gå ner på när jag släppt ut så mycket vajer som det går ifrån reglaget, behöver jag nya reglage? behöver jag byta till 10speed? behöver jag bara lära mig hur det funka så får jag rätt på det? snälla hjälp mig att rädda denna lördag

Ändläge, är det inte det så måste du antagligen byta till 10speed reglade om det är 10delad kasett. Eller du måste nog det hur som. Finns ju inte mer vire att dela ut så att säga.

Jag ser ingen DynaSys-logga på bakväxeln men om du köpte en som är för 10-delat, vilket det ser ut som, så kommer du aldrig att få det att lita med komponenter som är för 9-delat.

Det står dynasys på den. Är det då för tio? Vill ju helst få den att lira med nio som jag hade tidigare och därmed nio i drivlinan

9-delade Sram reglage funkar ihop med 10-delade Shimano växlar. Det krävs en 6mm distans under vajern på växeln för att det ska funkar som det ska.

nemen...Välkommen i klubben av samma grej. La in exakt samma grej o problem för ca 2 veckor sen med min zee-växel. Som tur är så behövde jag inte vänta så länge på ett sätt o lösa de på, jag fick nämligen en toppenlåda med grejer av en supergod vän innehållande nämligen bland annat komplett växelreglage i form av sram plasmareglage. Fungerar super till de nya 10 delade bakvxlarna. Hoppas de löser sig nu med detta o att du slipper köpa nytt allt i 10 delat.

Okej. Så för att sammanfatta så jag förstår. Min nya xtr som de står dynasys på är för tio delat. Och kommer således aldrig fungera med det nio delade reglage jag har?

tarm skrev:
-------------------------------------------------------
> Okej. Så för att sammanfatta så jag förstår.
> Min nya xtr som de står dynasys på är för tio
> delat. Och kommer således aldrig fungera med det
> nio delade reglage jag har?

Korrekt

tarm skrev:

jupp, så är det.

tarm skrev:

Stämmer tyvärr.

Tillbaka
Topp