Shimano

• Trådstartare Trådstartare Tom...W
  • Start datum Start datum
T

Tom...W

Guest
Shimano
hej jag undrarom shimano gör några bra hjul,,har nämligen fått för mig att de blir ekrbrott vid kassetens sida, och att de e mjuka å därmed inte styva nog,, fast de e ju lätta å de e bra,,,

jag ahde tänkt mig ett par Dura Ace Carbon 50mm WH-7801 eller Shimano, Dura Ace Carbon WH-7801

Shimano
Jag har ett par Carbon 50 liggandes här hemma. Har inte kört så mycke på dom än. Körde med dom för första gången utomhus för en vecka sen. Skillnaden mot mina Mavic Ksyrium Elite var helt enorm. Här snackar vi vridstyvhet. Redan i första kurvan kände jag skillnad, stående cykling var som natt och dag. Och ljudet var så härligt att sitta och lyssna på. Använder Shimanohjulen som tävlingshjul så och har bara testat dom den där enda gången men är då supernöjd.

En sak är jag mindre nöjd med och det är hjulpåsarna som följer med, dom är väldigt tighta och snabbkopplingen bak Måste bort och fram är att rekommendera. Men även om man tar bort dessa så vill dragkedjorna till att dela sig. Sen att dom kör med vanliga simpla lösa kulor till kullager tyckte jag var lite billigt, men det blir inte så mycke mil på dessa så det ska nog funka rätt länge.

Här finns ett test där dom rekommenderar WH-7801 Carbon 50 http://www.rouesartisanales.com/article-4934445.html

Har hört att shimano kommer satsa på hjul ch ska ha bestämt sig för att tillvecka världens bästa hjul. Vi får väl se men dom är då helt klart på god väg.

Shimano
Shimano gör bra hjul, och om man får problem med dom kan varje lokala cykelförsäljare i Sverige (99% åtminstone...) beställa hem delar.

Jag har shimanos billigaste racerhjul på min hojj, de är lite flexiga men inte alls så mycket som jag väntat mig efter allt jag läst om dom. Dom funkar grymt bra.

Tillbaka
Topp