Shorts för skogen

• Trådstartare Trådstartare TM
  • Start datum Start datum

TM

Aktiv medlem
Shorts för skogen
Mina gamla Endura har efter 4-5 år gjort sitt och det är dags för något nytt.
Jag är inget fan av camo, men de här fångade min uppmärksamhet:
http://www.chainreactioncycles.com/se/en/fox-racing-sergeant-shorts-ss15/rp-prod133554#

Jag har storlek L i Enduratermer och det verkar som att 34" är vad jag är ute efter. Midjemått på strax under 90cm.

Är det någon som har klämt på ett par liknande shorts ifrån Fox? Är de luftiga? Långa/korta? Hur är blöjan? Fickorna? Dragkedjorna? etc etc. =)

Kan man ens överväga att använda dessa i DH? Det är absolut inget krav, men mina gamla DH-shorts börjar bli lite risiga också...

Shorts för skogen
Jag kör med Snickers Workwear piratbyxa. Rip stop, smutsavvisande, plats för knäskydd, hållbara och sköna. Att de kostar hälften av cykalbrandade byxor gör inget. Jag kör med crafts cykelinnerbyxa eller vanliga bibs under för att få "blöja".
/ K

Shorts för skogen
Jag har ett par liknande vet dock inte om modellen är samma då de är ett par år gamla, de funkar ok. Dock är blöjan inte mycket att hänga i granen, gäller nog alla de shorts jag köpt som kommer med blöja. Har även ett par Fox Demo DH short, mycket grövre material men kan skava på långturer.

Favoriten är poc flow shorts http://www.pocsports.com/en/product/1917/flow-shorts

Senast ändrad:
Shorts för skogen
Ok ja de ska vara sköna i ett par timmars trampande. Blöjan i Endurabrallorna jag har nu är helt ok och det är ju ändå ganska billiga i jämförelse...

Shorts för skogen
Har ett par liknande som heter Ranger Cargo. Köpte och körde med dem förra sommaren och jag tycker de är luftiga och bra.

Fickorna på benen är bra så länge man inte har tyngre grejor i dem men det gäller väl de flesta shorts...... Blöjan är väl sådär, tycker att resåren runt midjan är för smal och obekväm.

Längden på mina 34or är precis över knäna, jag är 183cm lång med 33-34 längd i byxor.

mvh

Ola

Shorts för skogen
Vernersson skrev:
-------------------------------------------------------
> Är jag helt ute & cyklar när jag kör ett par
> bibs under shortsen? :O

Nä.

Shorts för skogen
Vernersson skrev:
-------------------------------------------------------
> Är jag helt ute & cyklar när jag kör ett par
> bibs under shortsen? :O

Jomen visst, det får vi väl hoppas för hemma i tv-soffan gör dom 'som ingen nytta.

Tillbaka
Topp