Shorts över cykelbyxor

Theline91

Medlem
Shorts över cykelbyxor
Hej!

känner mig inte jättebekväm i attha enbart cykelbyxor på mig när jag cyklar.. Finns det några typer av shorts som är ämnade att ha över? Har sett att det finns lite ”grövre” MTB-shorts men tänker mig något lättare

Shorts över cykelbyxor
Om du söker på comuter shorts hittar du en hel del. De brukar påminna mer om cityshorts vad gäller snitt och detaljer.

Shorts över cykelbyxor
Patagonias Baggies är tunna och luftiga, de verkar funka för en vän. Raphas Randonnee shorts är ganska tunna, cykelspecifika och stretchiga. Funkar bra för mig. Båda känns tunnare, kortare och lättare än genomsnittliga MTB-shorts. Båda är i plast, vilket är bra för svetthantering.

Shorts över cykelbyxor
Har du cykelbyxor under kan du ha vilka shorts du vill över. Finns ingen anledning att de skall vara cukelspecifika så länge de är bekväma. Själv kör jag med tunna Haglöfs på sommaren.

Shorts över cykelbyxor
Har du cykelbyxor under kan du ha vilka shorts du vill över. Finns ingen anledning att de skall vara cukelspecifika så länge de är bekväma. Själv kör jag med tunna Haglöfs på sommaren.
Precis, bara de sitter bra och inte hänger i grenen. Sen brukar cykelspecifika ha något lite mer slitstarkt tyg mot sadeln så ett par andra kanske nöts fortare men det beror ju mest på den aktuella modellen.

Shorts över cykelbyxor
Ska du cykla i skogen eller på väg? På väg kan man fundera över luftmotstånd, då kör jag bara bibs. I skogen vill jag ha stora fickor eftersom jag avskyr ryggsäck, dessutom vill jag att shortsen ska gå över knäskydden. Jag kör Endura Hummvee. Hållbara bra fickor, ser civila ut men för mycket fladder för vägcykling.

Shorts över cykelbyxor
känner mig inte jättebekväm i attha enbart cykelbyxor på mig när jag cyklar..

Du avslöjar väl inte mer med ett par cykelbyxor än med ett par shorts? Eventuella lösdelar kring bålen pressas inte ut mindre av oelastiska byxor.

Finns bibs liksom tröjor med fickor.

Eller är det något annat som du känner dig obekväm med?

Shorts över cykelbyxor
Hej!

känner mig inte jättebekväm i attha enbart cykelbyxor på mig när jag cyklar.. Finns det några typer av shorts som är ämnade att ha över? Har sett att det finns lite ”grövre” MTB-shorts men tänker mig något lättare

Jag kör med ett par tunna lite elastiska shorts från fox. De har rätt hyggligt sortiment på tunnare shorts.

Shorts över cykelbyxor
Hade ett par endura hummvee lite som var supersköna. Tunna och lätta. Slutade med att jag hade dem till allt fritidsrelaterat, gick t ex kungsleden i dem. De föll sönder efter typ sju års trogen tjänst. Nu har jag ett par nya likadana ?

Shorts över cykelbyxor
Jag kör MMA-shorts över mina brallor. Förutom att jag hade några par liggande så har de stretch i grenen, är vida och dessutom billigare än cykelshorts, finns oftast att finna på tokREA för några 100kr.

Shorts över cykelbyxor
Gore C5 Trail Light är galet sköna.
Tunna, stretchiga och inte så fladdriga. Bred resår i midjan med silikongrippers, tänk gravidbyxor :)
Diskreta också. Perfekta som commuteröverdrag eller på gravel / stig men om du tänkt krasha mycket är de för klena och går hål i.
Skrotar ofta runt i dem hemma för de är så satans sköna.

Tillbaka
Topp