Shorts.

• Trådstartare Trådstartare omp
  • Start datum Start datum
Shorts.
Troy Lee är bra. Moto är en variant som är populär men du har även en del andra.

Norröna ser bara ut som korta byxor, för lite baggie mao.

Shorts.
leffo skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad tycke ni om era Ardent? Nån som vet om man
> kan köpa dem i Gbg?

Jag är jätte nöjd! Perfekt passform, bra vent i ljumskarna, tåligt tyg, torkar relativt fort.

Jag har haft dom i 1,5år nu och har inget att klaga på!

Shorts.
Den stora nackdelen med Ardent är att de "växer" när de blir varma.

Mina är lagom när jag tar på mig dem, men när jag kört en halvtimme eller så har jag redan dragit åt dem max men de börjar ändå hänga löst.

Shorts.
Sjukt nöjd med mina Fjörå! Har byxorna med, men sen jag köpte shortsen får mina pocbyxor typ bara ligga i väskan när jag är och cyklar i järvsö. Använder mina fjörå både till DH och stig eller vid annan friluftsaktivitet:)

Shorts.
http://www.evanscycles.com/products/altura/summit-baggy-shorts-ec047092

Dom där såg ju rätt schyssta ut.

altura-summit-baggy-shorts.jpg

Shorts.
Får bli ett par ardent om jag hittar ett par. Har rugged mountain pant och amfibieshort från haglöfs sedan tidigare, kvalitet och passform är otroligt bra. Mina amfibie töjer sig också lite men inte till någon nackdel.

Shorts.
gordiz skrev:
> leffo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vad tycke ni om era Ardent? Nån som vet om man
> > kan köpa dem i Gbg?
>
>
> Jag är jätte nöjd! Perfekt passform, bra vent i
> ljumskarna, tåligt tyg, torkar relativt fort.
>
> Jag har haft dom i 1,5år nu och har inget att
> klaga på!

Jag är också riktigt nöjd. Bra kvalité, sitter dessutom som en smäck :) Har haft mina några månader

Shorts.
leffo skrev:
> Men är inte ardent och fjörå väldigt långa?
> Ser ju mer ut som byxor än shorts.

Jag är ca 185 lång med normal ben längd och mina ardent xl shorts går ca 5cm över knäskålen stående och mitt på knäet när jag sitter å cyklar

Shorts.
Man vill ju inte vara i närheten av ett twatgap (mellanrum med hud-display mellan knäskydd och shortskant). Fjörå går ner till strax under knäskålen och Ardent är lite kortare. Iaf i storlk M på mig som är 183.

Shorts.
Hej
Jag köpte min första mtb i helgen som gick och har tagit första turen, hur kul som helst. Har lite frågor med det här med byxor. Vad har dessa shorts för fördelar mot "vanliga" shorts i funktionsmaterial. Är det att de tål mer, att man kan stoppa in en "rumpdämpare" eller är det vadering inbyggt? Jag vill inte lägga för mycket pengar på kläder, men behöver något så klart och vanlig cykelbyxor är inte min grej, 42 år med lite mage är inte snyggt med tajta cykelbrallor, jag vill ha shorts :)
Tar tacksamt emot tips på vad det är jag ska titta på när det gäller shorts. Är det "baggy" de kallas?

Shorts.
Tex Haglöfs Ardent har förböjda knän för att inte skava när du trampar. Extra förstärkningar insida lår och rumpa för att klara skav av sadeln och högre i svanken. Sen torkar tygen ganska så fort. Öven vent i ljumskarna typ.
Sen finns Norröna Fjörå som också kostar endel men har samma typ av funtioner. Surfa in på valfri tysk webbshop för cykel så finns det massor med andra märken att välja på;-)

Shorts.
Tack för info. Sånt som man inte tänker på som förstagångsåkare, tex att de är högre i svanken, logiskt när man tänker efter. Lär mig varje dag :)
THX

Shorts.
Jag har kört de senaste åren med Fjörå året runt, gillar de skarpt. Dock lite varma när det är runt 30 grader kanske. Passar kanon med knäskydd.

Sen så har jag i år fått möjligheten att testa lite olika shorts från Maloja. De jag gillar bäst är Tarifit, de är mer shorts än Fjörå men ändå tillräckligt långa för att det inte ska glipa störande mellan shortskanten och knäskydden.

Shorts.
PeterÄlvsjö skrev:
> Jag har ett par Haglöfs Ardent svarta storlek
> large som jag kan sälja för 500 kr.
> Använda max 5 gånger men var för stora för
> mig.
> Hämtas i Älvsjö.

Tack för erbjudandet. Jag bor i Skåne tyvärr.

Shorts.
gp72 skrev:
> PeterÄlvsjö skrev:
> -----
> > Jag har ett par Haglöfs Ardent svarta storlek
> > large som jag kan sälja för 500 kr.
> > Använda max 5 gånger men var för stora för
> > mig.
> > Hämtas i Älvsjö.
>
>
> Tack för erbjudandet. Jag bor i Skåne tyvärr.

Lite medmänsklig tillit och en paketpåse från posten för ca50kr löser bådas "problem" ;)

Shorts.
gordiz skrev:
> gp72 skrev:
> -----
> > PeterÄlvsjö skrev:
> >
>
> > -----
> > > Jag har ett par Haglöfs Ardent svarta
> storlek
> > > large som jag kan sälja för 500 kr.
> > > Använda max 5 gånger men var för stora
> för
> > > mig.
> > > Hämtas i Älvsjö.
> >
> >
> > Tack för erbjudandet. Jag bor i Skåne
> tyvärr.
>
> Lite medmänsklig tillit och en paketpåse från
> posten för ca50kr löser bådas "problem" ;)

Hej igen. Jag funderar hur jag vill göra, kanske kör med mina "vanliga" shorts så länge tills jag blir varm i cykeln. Har du dem kvar så har du :)
Tack.
Ps. pm-ar dig i så fall d.s

Shorts.
Fjørå är tillverkade i nått bomb proof material typ kevlar och kommer aldrig att slitas ut. Jag har dom när jag klättrar och det finns inte en antydan till förslitning på t.ex knän. Shortsen går ned över knät och materialet där är rätt stelt så under cykling tycker jag dom skaver lite väl bra men så är jag ju också en riktig [valfritt invektiv].

Shorts.
Har provat på Ardent shorts nu som jag hittade på rea. Brukar ha 30" byxor i midjan, och storlek S sitter jättebra, samt ser bra ut! Har inte hunnit cykla med dom ännu, men är imponerad hur rörliga dom är i höfter osv när man squatar. Härlig lösning för ventilering och bra fickor. Förstärkning under rumpa och kardborreband på midjan för att justera hur hårt dom ska sitta. Material samt design känns påkostat. Duktigt Haglöfs!

Tillbaka
Topp