me.I.am
Aktiv medlem
Sidoreflexer, vad rekommenderas [det blev 3M ekerreflexer från BT]
Jag syns för dåligt i sidled, har inga sidoreflexer (förutom någon reflexstripe i jackan) på min vinterträningshoj, som ibland även används för pendling. Tänkte åtgärda det. Vet själv om man kör bil hur effektivt det är med någon form av reflex på ekrarna för cyklister.
På vanliga pendlaren har jag sån där orange(?) reflex klämd på någon eker. Anledningen att jag inte har det på träningshojen är att det känns som att något kan lossna och flyga in i ögat, jag cyklar jättesnabbt.
Så vad finns det för alternativ? Själv skulle jag helst ha såna som sitter runt ekrarna (har för mig att t.ex. @Miracle har såna på sin pendlare), tycker dom syns bäst. Men sitter dom säkert fast i högre hastigheter?
Eventuell reflex på däcket tycker jag inte räcker - för min del.
På vanliga pendlaren har jag sån där orange(?) reflex klämd på någon eker. Anledningen att jag inte har det på träningshojen är att det känns som att något kan lossna och flyga in i ögat, jag cyklar jättesnabbt.
Så vad finns det för alternativ? Själv skulle jag helst ha såna som sitter runt ekrarna (har för mig att t.ex. @Miracle har såna på sin pendlare), tycker dom syns bäst. Men sitter dom säkert fast i högre hastigheter?
Eventuell reflex på däcket tycker jag inte räcker - för min del.
Senast ändrad: